به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون تهدیدهای زیستی استان سمنان در سالن غدیر استانداری، بیان کرد: تشخیص به موقع تهدید، اساسی ترین مولفه در حوزه پدافند زیستی است و دستگاه های اجرایی باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: دستگاه های مرتبط باید پس از تشخیص به موقوع تهدیدها به ویژه در زمینه تهدیدهای نوظهور مانند تهدیدهای زیستی به شناسایی راه های مقابله با این تهدیدها نیز توجه ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به ضرورت ارتقاء آگاهی های جامعه درباره تهدیدهای زیستی و راه های پیشگیری و مقاوم سازی در برابر آن، بیان کرد: مهمترین راه های ارتقای آگاهی در زمینه تهدیدهای زیستی را، بدون ایجاد پریشانی و اضطراب در جامعه، باید شناسایی و از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، موثرترین راه مقابله با حملات تهدیدهای زیستی را انجام اقدام ها قبل از حمله عنوان کرد و گفت: اقدامات هوشمندانه و به موقع در مقابله با تهدیدهای دشمنان در زمینه های زیستی بسیار مهم است و باید توجه داشت که این تهدیدها زندگی مردم را مستقیم هدف قرار می دهد.
در نشست کمیسیون تهدیدهای زیستی استان سمنان، برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی گزارشی از شناسایی و راهکارهای مقابله با این نوع تهدیدها را متناسب با شرح وظایف دستگاه خود ارایه کردند.
تهدیدهای زیستی مبتنی بر عوامل زیستی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم ‌است، که با آزادی عمدی این عوامل به صورت مسموم یا دستکاری شده به عنوان عامل مضر برای ایجاد بیماری یا مرگ در انسان ها به آن پرداخته می شود.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.