علی اصغر مجد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سال گذشته برای توسعه و تجهیز طرح های برق شهرستان دامغان 42 میلیارد ریال اعتبار و از ابتدای سال جاری نیز تا کنون 22 میلیارد ریال به این منظور هزینه شده است.
فرماندار دامغان، تقویت برق رسانی به منطقه سرکویر را از برنامه های پیش رو دانست و گفت: استفاده از انرژی خورشیدی در این منطقه جنوبی با توجه به شدت نور خورشید و تعداد زیاد روزهای آفتابی در طول سال می تواند راهکار مناسبی برای خروج از مشکلات برق منطقه باشد.
مجد تصریح کرد: شهرستان دامغان با توجه به قرار داشتن در منطقه خشک و کویری و داشتن بادهای فصلی شدید می تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاری نیروگاه های خورشیدی و بادی باشد.
وی افزود: تا کنون 12 شرکت داخلی و خارجی در زمینه انرژی های نو در دامغان وارد عمل شدند که با تاسیس این تعداد شرکت، ظرفیت 287 مگاوات به شبکه توزیع برق اضافه می شود.
مجد گفت: تعداد 10 ایستگاه توزیع برق از ابتدای سال جاری تا کنون در دامغان احداث شده است که با احداث این پست‌ها 815 کیلوولت آمپر به ظرفیت پست‌های توزیع برق این شهرستان افزوده شد.
فرماندار دامغان عمده مشترکان برق شهرستان دامغان را مشترکان خانگی دانست و گفت: با هدف بهینه‌سازی شبکه انتقال این مشترکان، از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 900 متر شبکه توزیع برق اجرایی شده است.
در شهرستان دامغان 56 هزار و 300 اشتراک برق وجود دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.