به گزارش ایرنا، علی خداداد روز سه شنبه در گردهمایی و کارگاه آموزشی اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های تابعه استان سمنان در سالن همایش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان افزود: از سال 92 تاکنون 48 مورد آتش سوزی، 55 زلزله بالای 3.5 ریشتر و 108 مورد سیلاب در استان سمنان روی داده است.
وی خاطرنشان کرد: خسارت این بلایای طبیعی به زیرساخت های اقتصادی استان سمنان 16 هزار و 700 میلیارد ریال است که تاکنون 13 درصد از اعتبارهای جبران خسارت در این بخش تخصیص یافته است.
معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه از سال 1376 تا سال 1391 بلایای طبیعی بیش از 22 هزار و 760 میلیارد ریال به بخش های مختلف اقتصادی و عمرانی استان سمنان خسارت وارد کرده است، گفت: 22 پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در شهرهای مختلف استان فعال است.
خداداد اضافه کرد: 6 شهر استان سمنان فاقد پایگاه مدیریت بحران است که رفع این چالش نیازمند تصویب اعتبارهای عمرانی در این بخش است.
وی ادامه داد: 64 گسل بزرگ در سمنان فعال است و به دلیل زلزله خیز بودن استان باید تمامی دستگاه های اجرایی برای کاهش خسارت های احتمالی مالی و جانی در آمادگی کامل باشند.
خداداد تصریح کرد: 77 درصد از منابع تولید آب در استان سمنان از سفره های زیرزمینی تامین می شود که این امر در افزایش بیابانزایی و خشکسالی در منطقه تاثیرگذار است.
معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: اکنون حبله رود به عنوان تنها رودخانه استان سمنان حال و روز ناخوشی دارد و 86 درصد مصرف آب در استان در بخش کشاورزی است که با اجرای طرح اصلاح الگوی مصرف می توان این رقم را کاهش داد.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی و کارگاه آموزشی یک روزه، 160 نفر از اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های تابعه استان سمنان حضور داشتند.
در این نشست، سعید ناجی معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری، قدرت الله ابک سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری و جمعی از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.