مهدی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نوجوانان در سن بلوغ در معرض بسیاری از بزهکاری های اجتماعی قرار دارند و والدین با برقراری ارتباط فیزیکی و معنوی موثر می توانند از رویکردهای روحی و روانی استرس زا در بین فرزندان خود جلوگیری کنند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در دوران جوانی که رویکرد هایی برای برقراری ارتباط با جنس مخالف در بین این قشر از جامعه ایجاد می شود احتمال افزایش استرس و در بعضی موارد خودکشی وجود دارد که باید با آموزش مهارت های زندگی از ایجاد اختلال های روانی در این سنین جلوگیری کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی سمنان با بیان اینکه فراهم کردن امکانات و توان مالی تنها دلیل ایجاد خوشبختی و تضمینی برای رفع آسیب های اجتماعی در بین فرزندان نیست، گفت: آموزش مسایل زندگی و افزایش مهارت ها در کاهش بسیاری از نابسامانی ها در نحوه حضور فرزندان در جامعه تاثیر گذار است.
نوروزی ادامه داد: در میانسالی با توجه به اینکه در بعضی موارد مشکلات اقتصادی زمینه آسیب های بدنی برای فرار از دغدغه و معضل روزمره را افزایش می دهد، در این شرایط هم افراد آموزش لازم برای مهارت نحوه زندگی را کسب نکردند.
وی اضافه کرد: سمنان از نظر تعداد خودکشی جزو 10 استان کشور است که کمترین آمار را دارد و این امر نشان دهنده تحکیم بنیان خانواده در این خطه دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: ایران به دلیل ماهیت روابط موثر خانواده ها از کشورهای موفق در کنترل خودکشی است.
به گزارش ایرنا، خودکشی عملی عمدی است که باعث مرگ فرد می شود و خودکشی اغلب به علت یاس صورت می‌گیرد که علت آن به اختلال روانی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی، شکست عشقی، یا سوء مصرف دارو نسبت داده می‌شود. همچنین عوامل استرس‌زا مانند مشکلات مالی و یا مشکلات ارتباط بین فردی در این میان نقش دارند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.