به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر شنبه در آیین رونمایی از تابلوی فرودگاه بین المللی شاهرود، افزود: بخشی از توجه رئیس جمهوری به موضوع آب در صحبت های ایشان در جمع مردم شاهرود مطرح شد و در دولت نیز اصرار دارد به حل این مشکل جدی پرداخته شود.
وی با بیان اینکه با وجود محدودیت منابع مالی، توان اجرایی در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: برخی از کارها مانند طرح های تعادل بخشی، آبخیزداری و مهار آب های سطحی را نیز باید مسوولان محلی انجام دهند که در حال انجام است.
استاندار سمنان با بیان اینکه با حضور سرمایه گذاران توسعه و آبادانی انجام می شود، تاکید کرد: سرمایه گذاران آمادگی ورود به عرصه توسعه دارند و باید آن ها را ارج نهیم.
آشناگر ادامه داد: استان سمنان یک پیکر واحد و مجموعه ای از شهرستان ها تا روستاهاست و تک تک آن ها مستحق توسعه هستند.
استاندار سمنان به فرودگاه شاهرود هم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری در سفر خود به ارتقاء فرودگاه های شاهرود و سمنان توجه کرد و برای شروع کار به هر فرودگاه 10 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
آشناگر همچنین با اشاره به قرارگرفتن ایران در جنگ تمام عیار اقتصادی،تصریح کرد: دشمن برای پیروزی در این جنگ اقتصادی یک جنگ روانی را طراحی و اجرایی کرده و اکنون با عملیات روانی دشمن مواجهیم که توسط غول های رسانه ای دنیا اجرا می شود.
وی وحدت را راهکار پیروزی بر دشمن دانست و گفت: جریان های سیاسی باید آرایش جدید پیدا کنند و بخش اعظمی از دنیا هم همراه با نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: برجام باعث شد اجماعی که امریکا علیه ما ایجاد کرده بود به نفع ما و علیه امریکا شود.
دکتر روحانی در سفر به شاهرود از بین المللی شدن فرودگاه این شهر خبرداد.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق این شهر در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.
فرودگاه 720 هکتاری شاهرود یکی از معدود فرودگاه های مردمی کشور است که با کمک های اهالی این شهر در قالب' کمیته مردمی حمایت از فرودگاه شاهرود'، سال هاست به شکل های گوناگون از تلاش برای تداوم پروازها تا اجرای طرح های عمرانی و کمک به توسعه فرودگاه، انجام می شود.
موقعیت جغرافیایی شاهرود سبب قرارگیری این شهر در مسیر اتصال شرق به غرب و شمال به مرکز و جنوب کشور شده و به همین دلیل زیرساخت های ارتباطی ریلی و جاده ای در این منطقه از کیفیت خوبی بهره مند است.
از دیگر سو، تبدیل شدن شرق سمنان به قطب کشاورزی این استان سبب شده که سالانه محصولات بسیاری از شهرستان های شاهرود، میامی و حتی دامغان به دیگر نقاط استان و کشور صادر شود. این صادرات اما محدود به داخل کشور نشده و محصولاتی چون پسته دامغان و زردآلو و انگور شاهرود و بسطام خریداران خارجی دارند.
فرودگاه شاهرود نقش بسیار مهمی در جابجایی مسافران و گردشگران داشته و علاوه بر صادرات محصولات کشاورزی، رونق گردشگری منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.