به گزارش ایرنا، جابر حیدریان روز یکشنبه در نشست خبری در سالن جلسات موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان سمنان، افزود: موسسه ایثار استان به دلیل کیفیت در ارایه خدمات به خانواده شهدا، جانبازان و ایثار گران و هم افزایی مناسب با این قشر از جامعه موفق به کسب جام فیروزه ای شد.
وی ادامه داد: سمنان به دلیل کیفیت در خدمات رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران جزو پنج استان انتخاب شده برای برگزاری طرح محسنین انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: در طرح محسنین جانبازان ضایعه نخاعی در موسسه های نمونه کشوری به مدت سه روز به منظور دریافت خدمات درمانی و تفریحی به پنج استان کشور که دارای موسسه های نمونه هستند اعزام می شوند و سمنان، کردستان، فارس، مازندران و کرمانشاه، این پنج استتان برگزیده هستند.
حیدریان تصریح کرد: موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان سمنان در زمینه ورزش، بدنسازی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، روان درمانی و فیزیوتراپی به عموم مردم و خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ارایه خدمت می کند.
وی با بیان این که عموم مردم می توانند از تمام خدمات این موسسه استفاده کنند، اضافه کرد: این موسسه دارای استخر، 15 واحد اقامتی سه و چهار تخته با تجهیزات کامل و سالن پذیرایی با ظرفیت 270 نفر است.
به گفته وی، موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان سمنان، بر اساس تفاهم نامه امضا شده با اداره کل بهزیستی استان سمنان، به کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی ارایه خدمت می کند و ظرفیت پذیرش کودکان معلول به منظور ارائه خدمات درمانی 50 نفر است که اکنون 30 نفر پذیرش شدند.
**توانمند سازی جامعه راهبرد بنیاد شهید و ایثارگران است
مدیرموسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان سمنان با اشاره به این که رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران توانمندسازی جامعه هدف جایگزین حمایت مقطعی است، گفت: موسسه در تلاش است بهترین خدمات را در جهت توانمندسازی این قشر از جامعه فراهم کند.
به گفته حیدریان، براساس نظر کارشناسان مرکز فیزیوتراپی استان سمنان یکی از مجهزترین و به روزترین مراکز در استان سمنان است .
وی خاطر نشان کرد: جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده های این قشر و خانواده های معظم شهدا از اعضای جامعه هدف موسسه اثار محسوب می شوند و براین اساس 46 هزار 70 نفر عضو جامعه هدف موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان سمنان هستند که از این تعداد 10 هزار و 244 خانوار از جامعه هدف در شهرستان سمنان مستقر هستند.
مدیرموسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان سمنان گفت: استان هفت هزار و 790 جانباز پنج تا 70 درصد و 247 آزاده سرافراز دارد.
به گزارش ایرنا، موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان سمنان یک موسسه غیرانتفاعی و خودگردان وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در زمینه درمانی، ورزشی، پذیرایی و اقامتی به جامعه آزادگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا و عموم مردم خدمات رسانی می کند.
استان سمنان 2 هزار و 752 شهید در راه دفاع از ایران اسلامی تقدیم کرده است و هفت هزار و 549 نفر از جمعیت بیش از 702 هزار نفری استان سمنان را خانواده شهدا تشکیل می دهند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.