به گزارش ایرنا، سید عباس دانایی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان سمنان افزود: براساس آمار در هشت ماهه امسال، به ازای ثبت هر پنج ازدواج، یک طلاق رخ داده است.
وی خاطر نشان کرد: میانگین سن طلاق در شهرستان سمنان در مردان 36 سال و در زنان 32 سال و میانگین سن ازدواج در مردان 29 سال و در زنان 25 سال است.
فرماندار سمنان با بیان این که میانگین سن فوت در این شهرستان در هشت ماهه سال 97، در مردان 66 سال و در زنان 72 سال است، تصریح کرد: توسعه‌، رفع کاستی ها وشناسایی آسیب ها و رفع آن در شهرستان سمنان نیازمند جمع آوری آمار است.
وی یادآور شد: 36 درصد علت فوت در این شهرستان در هشت ماه سال 97 به دلیل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و تومور و بیماری دستگاه تنفسی ثبت شده است.
دانایی تاکید کرد: آمار جمع آوری شده رکن برنامه ریزی ها برای توسعه شهرستان سمنان محسوب می شود و باید برای برنامه ریزی درست آمارها دقیق و به روز باشد.
وی با اشاره به اهمیت و نقش ثبت به موقع و دقیق ازدواج، طلاق، تولد و فوت در هر جامعه، افزود: ضرورت ثبت وقایع حیاتی باید برای عموم مردم شهرستان سمنان به منظور همکاری مطلوب فرهنگسازی، تبیین و اطلاع رسانی صحیح شود.
فرماندار سمنان با تاکید بر استخراج آمار دقیق و منظم وقایع حیاتی این شهرستان، تصریح کرد: مسوولان مربوط نسبت به ثبت وقایع حیاتی شهرستان سمنان توجه و دقت ویژه داشته باشند.
بر اساس نتیجه سرشماری سال 95، شهرستان سمنان دارای 196 هزار و 521 نفر در 52 هزار و 11 خانوار است که 100 هزار و 943 نفر مرد و 95 هزار و 578 نفر زن و 185 هزار و 129 نفر جمعیت شهری و 11 هزار و 392 نفر جمعیت روستایی را شامل می‌شود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.