حمیدرضا دوست محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته 36 هزار و 481 نفر و در 8 ماه اول امسال 145 هزار و 179 نفر از بناهای تاریخی شهرستان سمنان بازدید کردند.
وی اظهار داشت: در استان سمنان سه موزه حمام پهنه، موزه مهر و سکه و موزه باغ امیر وجود دارد که در 8 ماه اول امسال نسبت به سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان با افزایش 183 درصدی همراه بوده است.
وی ادامه داد: در 8 ماه اول امسال 36 هزار و 402 نفر و در سال گذشته 12 هزار و 952 نفر از موزه های شهرستان سمنان دیدن کردند.
دوست محمدی تصریح کرد: آمار نشان دهنده افزایش چشمگیر بازدید از بناهای تاریخی و افزایش حضور گردشگران به این شهرستان است که بیانگر موفق بودن شهرستان در تحقق شعار سمنان مقصد گردشگری است.
به گفته وی براساس تحقیقات و آمارهای جمع آوری شده مدت اقامت گردشگران در شهرستان سمنان از یک روز به 2 روز افزایش یافته و براساس نظر سنجی های انجام شده، گردشگران سمنان را به عنوان مقصد انتخاب کرده اند.
وی اضافه کرد: در این شهرستان 19 مرکز اقامتی و رفاهی برای گردشگران شامل سه هتل، چهار مجتمع، یک متل، یک اقامتگاه بوم گردی، یک مهمانپذیر، سه مجتمع بین راهی و 6 سفره خانه به منظور تامین زیرساخت گردشگری و خدمات رسانی به گردشگر وجود دارد.
دوست محمدی یادآور شد: ترویج فرهنگ گردشگر پذیری در بین شهروندان نقش مهمی در جذب و ثبت خاطره خوب در ذهن گردشگر دارد و مردم باید به این باور برسند گردشگری نقش مهمی در رونق اقتصادی، اشتغالزایی و بهبود معیشت دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت: یکی از معیارهای سنجش گردشگر اقامت در هتل است و اکنون اقامت در هتل های این شهرستان در 8 ماه اول امسال 23 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، در شهر سمنان در حدود 357 هکتار بافت تاریخی وجود دارد که در چهار محدوده مجزا شامل سه محله ثلاث و یک محله به عنوان محدوده حصار نادری تعریف شده که آثار فاخری مربوط به دوره قبل و بعد از اسلام در این محلات وجود دارد.
در استان بیش بر 700 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شد که از این تعداد در حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.