به گزارش ایرنا، در میزگرد «قصه، تدبیر آموزشی و درمانی برای کودکان» مهدی جمال مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان، اسماعیل همتی داستان نویس و ناشر، مهدی زارع داستان نویس و مسوول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان و سحر عشق آبادی روانشناس تربیتی و رئیس مرکز مشاوره دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان حضور داشتند.
مسوولان و صاحب نظران در میزگرد ایرنا، کسب مهارت های رفتاری در کودکان را از تاثیرهای قصه گویی و داستان سرایی عنوان کردند.
حاضران در این نشست گفتند: آموزش و پرورش می تواند با جایگزینی روش های تربیتی غیرمستقیم مانند قصه گویی در ساعات مختلف آموزشی مانند زنگ انشاء، توجه به ویژگی های فردی و اجتماعی کودک در قصه گویی، انتخاب قصه متناسب با شرایط مخاطب و انطباق نظام آموزشی برای گنجاندن زنگ قصه، در این زمینه سودمند عمل کند.
به گفته کارشناسان، قصه می تواند راهکاری برای کنترل احساسات درونی کودکان باشد به شرط آن که تخصصی و متناسب انتخاب شده باشد.
کارشناسان در این میزگرد با اشاره به سابقه قصه و قصه گویی در ایران، فقر محتوا در قصه های امروزی، فقدان تناسب قصه با گروه سنی مخاطبان، لزوم بازتعریف گروه های سنی برای کودکان امروزی، ضعف در تولید محتوا و حمایت از مولفان متخصص در این زمینه را از مسایل قابل توجه عنوان کردند.
مشروح این میزگرد روز سه شنبه بیستم آذر 97 بر روی سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان منتشر می شود.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.