علیرضا شریفی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود کاهش در میزان مصرف گاز در 6 ماه اول امسال در مهر و آبان ماه 97 میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود در فصل سرما مصرف روزانه گاز استان سمنان به بیش از پنج میلیون مترمکعب در روز برسد و مصرف بهینه گاز از سوی شهروندان مانع افت فشار گاز در نواحی سردسیر می شود.
وی اظهار داشت: شرکت گاز استان سمنان به منظور رفاه حال مشترکان گاز، تمهیدات و اقدام های لازم را در آستانه فصل سرما انجام داده و در آمادگی مطلوبی به سر می برد.
شریفی نژاد تصریح کرد: سرویس، تعمیر و تمیزکاری تاسیسات گازرسانی، تعویض قطعه ها و تجهیزات، مهیا کردن وسایل و تجهیزات مورد نیاز گازرسانی، بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت، ازجمله اقدام های پیشگیرانه شرکت گاز برای مقابله با حوادث احتمالی است.
وی اضافه کرد: به منظور افزایش میزان آمادگی کارکنان شرکت گاز در مواقع بحرانی در فصل سرما برای خدمت رسانی به مردم، دوره های آموزشی مناسب و مانور را با مشارکت سازمان‌ های مربوطه برگزار کرده است.
شریفی نژاد با اشاره به زیرساخت های فراهم شده در این استان گفت: ریسک تامین انرژی گاز در استان در کمترین حد ممکن است.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: شرکت گاز تمامی تلاش خود را برای استمرار جریان گاز مشترکان در فصل سرما بکار گرفته است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 100 درصد خانوارهای شهری و 84 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
در فصول گرم سال 70 درصد گاز استان سمنان در بخش های صنعت و نیروگاهی صرف تولید می شود.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.