رمضان حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هفت ماه امسال 145 ورزشکار سمنانی دچار آسیب شدند که از این تعداد 110 نفر ورزشکار آقا و 35 نفر ورزشکار خانم تشکیل پرونده دادند.
وی ادامه داد: در این میان تعداد 135 نفر حین تمرین و 41 نفر در مسابقه 114 نفر به صورت مستقیم و 62 نفر به صورت غیربرخوردی آسیب دیده اند.
وی اظهار داشت: بیشترین آسیب اتقاق افتاده برای ورزشکاران استان سمنان امسال مربوط به آسیب زانو بوده است.
حیدریان تصریح کرد: 35 نفر ورزشکار مصدوم مراحل درمان خود را از طریق معرفی هیات، در فدراسیون پزشکی ورزشی کشور پیگیری کردند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان، بر ضرورت توجه به آموزش به منظور حفظ و ارتقاء سلامت جامعه تاکید و اضافه کرد: امسال در حوزه آموزش این هیات کارگاه های مختلف از جمله دوره بازآموزی پزشکیاران ورزشی، کارگاه آزمایش سلامت کارکنان، برگزاری سمینار تخصصی بدنسازی در والیبال و کارگاه آموزشی احیاء و کمک های اولیه برگزار کرد.
حیدریان افزود: همه ورزشکاران قابلیت خودمشاوره ای ندارند و ضرورت دارد برای کسب نتیجه مطلوب در رقابت های ورزشی، روانشناسی ورزشی جایگاه واقعی خود را پیدا کند، فنون ذهنی و تقویت ذهن، تصویرسازی ذهنی و خودگفتاری برخی عوامل روانی موفقیت در ورزش است که باید مدنظر ورزشکاران قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: اضطراب و نبود تمرکز از عوامل مانع موفقیت ورزشکاران است که این عوامل با کمک روانشناس ورزشی رفع می شود.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان تصریح کرد: روانشناسی ورزشی فقط به ورزشکار اختصاص ندارد و مربی و حتی داوران برای کنترل و برخورد صحیح در زمان هیجان نیازمند آموزش و حضور یک روانشناس ورزشی هستند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با جمعیت بیش از 702 هزار نفر، 37 هزار و 219 ورزشکار بیمه شده دارد و 2 هزار و 14 مدال در عرصه ورزش توسط ورزشکاران این استان کسب شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.