محمدرضا کشاورزیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حجم این عملیات را پنج هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: بند سنگی در منطقه کرد رود ابر از محل صندوق توسعه ملی ساخته شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح آبخیزداری کردرود ابر از مهر امسال آغاز شده و در مدت 2 ماه به پایان رسیده، تصریح کرد: حجم آبگیری این بند 400 هزار متر مکعب و ارتفاع آنها چهار و هشت متر به طول 72 متر است.
معاون استاندار و فرماندار شاهرود هم که از این طرح بازدید کرده ، اجرای طرح های آبخیزداری را در کنترل، مهار و بهره وری از سیلاب ها اثرگذار دانست و تأکید کرد: بدین ترتیب می توان عوارض پدیده هایی همچون خشکسالی را به شدت کاهش داده و از خسارت سیلاب ها جلوگیری کرد.
محمد کرم محمدی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری بر اساس کاربری خاص زمین ها در عرصه های آبخیز کشور طراحی و اجرا می شود، تصریح کرد: اجرای این طرح ها علاوه بر حفاظت خاک به تغذیه سفره های آب زیرزمینی، چاه ها و قنات ها کمک می کند.
به گزارش ایرنا، عملیات آبخیزداری در حوزه ابر به 123 هزار میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که در سال جاری این کار با 27 هزار میلیون ریال آغاز می شود.
وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و 750 هزارهکتار و 2 میلیون 300 هزار هکتار است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.