حسین جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 20 آبان ساخت این مجموعه به دلیل صفر شدن موجودی مصالح ، نبود وجه ، تورم و گرانی و کم شدن مشارکت مردمی و خیران به طور کامل متوقف شده است.
جلالی با بیان اینکه هنگام شروع ساخت این مصلا در سال 87 مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت ، افزود : شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکنون 22میلیارد و 500میلیون ریال بودجه اختصاص داده و مردم و خیران هم 22 میلیارد ریال به این مجموعه کمک کرده اند.
وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی این گونه طرح های بزرگ نیست، تصریح کرد: در این بین نقش خیران و مردم متدین شاهرود برای مشارکت و تسریع در روند ساخت مصلای نماز جمعه به عنوان یک مرکز فرهنگی قابل توجه است.
جلالی با بیان این که دولت برای تخصیص اعتبار به این قبیل مکان ها مشکلاتی دارد ، تصریح کرد: حدود 10 سال از آغاز ساخت این طرح فرهنگی و مذهبی می گذرد اما هنوز این مکان امکانات کافی برای استقرار دایمی نمازگزاران جمعه را ندارد.
وی با بیان این که مکان کنونی برگزاری نمازجمعه در مدرسه قلعه پاسخگوی خیل عظیم نمازگزاران نیست ، افزود: بارها دیده شده که تعدادی از نمازگزاران جمعه به علت ازدحام فراوان برگشته اند.
مدیر اجرایی مصلای شاهرود ادامه داد: مصلا تنها مکانی برای برپایی اقامه نماز جمعه نیست بلکه پس ازتکمیل در انجام فعالیت‌های اجتماعی مانند برگزاری نمایشگاه های گوناگون و مجتمع فرهنگی و هنری قابل استفاده است .
جلالی با بیان این که ، نیمه کاره ماندن این طرح هزینه های نگهداری آن را بالا می برد ، افزود : مادر شهیدان حسن و حسین بیدگلی تنها سرمایه خود که یک باب خانه بود وقف مصلای شاهرود کرد که با فروش این خانه به مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون ریال هزینه قسمتی از شبستان شمالی و جنوبی تامین شد.
مدیر اجرایی مصلای شاهرود افزود: برگزاری نماز عید فطر در سه سال گذشته و همچنین برپایی نمایشگاه سپاه در این مکان از سوی مردم مورد استقبال پرشور قرار گرفت.
ساخت مصلای نماز جمعه شاهرود در زمینی به مقدار 83هزارو500 متر از آبان ماه سال 1387 شروع شده است. این مجموعه در دوطبقه با زیربنای 20هزار متر در حال تکمیل است.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.