سید عباس دانایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه بخش گردشگری در سمنان مورد تاکید رئیس جمهوری است و تاکنون برای اجرای طرح های توسعه ای در این بخش از اقتصاد مرکز استان برنامه های قابل توجهی اجرا شده است.
وی خاطر نشان کرد: راه اندازی اولین هتل سنتی شهر سمنان با همکاری بخش خصوصی و احداث اقامتگاه های بوم گردی از برنامه های مهم اقتصادی برای جذب گردشگر در این شهر است.
فرماندار سمنان ادامه داد: بازسازی حاشیه آثار و بناهای تاریخی یکی از برنامه های اصولی برای جذب گردشگر در شهر سمنان است که با همکاری نهادهای اجرایی، اقدام های مهمی در این بخش در دست اجرا است.
دانایی اضافه کرد: توسعه فرودگاه مرکز استان در میان مدت در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی در منطقه بسیار تاثیر گذار است و با همکاری روز افزون دفاتر جهانگردی و گردشگری می توان برای توسعه اقتصادی در سمنان گام برداشت.
وی تصریح کرد: در تابستان سال جاری میزان حضور و اقامت گردشگران داخلی در مرکز استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش یافت.
دانایی افزود: همچنین در این مدت میزان بازدید از بناهای تاریخی مرکز استان 80 درصد افزایش یافته است که این آمار نشان دهنده توسعه روز افزون صنعت گردشگری در سمنان است.
فرماندار سمنان گفت: میزان حضور گردشگران خارجی به مرکز استان در تابستان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافت.
استان سمنان بیش از یک هزار بنای تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی شناسایی شده و حدود 700 اثر ثبت شده ملی دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.