محمد طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دو هزار و 500 کیلومتر شبکه اصلی اتصال و 500 کیلومتر خطوط انتقال از چشمه سارها و قنات ها برای تامین آب آشامیدنی بیش از 266 هزار مشترک آب و فاضلاب شهری در استان سمنان وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سالانه 100 کیلومتر شبکه و لوله های انتقال آب در استان سمنان باید نوسازی شود که به دلیل کمبود اعتبار به طور متوسط تنها 40 کیلومتر از آن در سال مرمت می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب شهری سمنان ادامه داد: براساس زمان بندی های انجام شده باید تا 25 سال آینده تمامی لوله های انتقال آب استان سمنان بازسازی شود اما نوسان های قیمت ارز و تخصیص نیافتن به موقع اعتبارهای استانی، اجرای این طرح را با چالش مواجه کرده است.
طاهری تصریح کرد: در سال 96 برای بازسازی شبکه و لوله انتقال فرسوده آب در استان سمنان به ازای یک کیلومتر دست کم یک میلیارد ریال هزینه می شد که این رقم اکنون به بیش از چهار میلیارد ریال رسیده است.
وی اضافه کرد: اکنون بیش از 25 درصد از شبکه و لوله های انتقال آب در استان سمنان فرسوده است که رفع این چالش نیازمند تخصیص به موقع اعتبار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان گفت: برای بازسازی و خرید لوله انتقال آب در یک کیلومتر در سال 96 بیش از 120 میلیون ریال اعتبار نیاز بود که این رقم اکنون به بیش از 360 میلیون ریال رسیده است.
در استان سمنان دست کم یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود و کمبود سالانه 450 میلیون متر مکعب آب برآورد می شود.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.