سید عباس دانایی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: از مجموع 572 هکتار بافت ناکارآمد میانی در شهر سمنان بیش از 350 هکتار بافت تاریخی است.
وی خاطر نشان کرد: در سال 1394 طرح جامع بازآفرینی شهری سمنان از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مصوب شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده برای نوسازی این بافت های ناکارآمد، برنامه هایی عملیاتی در حال اجرا است.
دانایی ادامه داد: براساس مصوبه دهم خرداد سال جاری هیات دولت، نوسازی بافت ناکارآمد میانی مناطق شهری از تمامی برنامه های تشویقی برای بازسازی مناطق محروم کشور برخوردار می شود و ارائه تسهیلات کم بهره از جمله این امتیازها است.
وی تصریح کرد: برای بازسازی خانه های فرسوده در بافت ناکارآمد میانی شهر سمنان تسهیلات 500 میلیون ریالی با نرخ سود 9 درصد به متقاضیان اعطا می شود.
فرماندار سمنان اضافه کرد: اکنون 10 طرح بازسازی در بافت ناکارآمد میانی مانند ساخت ورزشگاه در آتشگاه، بازسازی فرهنگ سرای محلات، نوسازی فاضلاب شهری و بوستان های محلی جنوب شهر سمنان در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، در 17 شهر استان سمنان 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.
حدود 30 درصد از بافت تاریخی سمنان در مرکز این استان واقع شده و بر اساس آمار، شهر سمنان بزرگترین بافت تاریخی استان را داراست.
در سال گذشته بیش از هشت میلیارد ریال معادل چهار درصد از اعتبارات مرکز استان سمنان، صرف احیاء و بازسازی بافت فرسوده شد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.