به گزارش ایرنا، عباس بی نیاز عصر پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده از مهم ترین منابع درآمدی دولت، دهیاری و شهرداری ها محسوب می شود و براساس قانون، مودیان مالیاتی مکلفند اظهارنامه هر دوره مالیاتی را حداکثر 15 روز بعد از پایان دوره پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود چهار درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: سال گذشته یک هزار و 100 میلیارد ریال از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده عوارض به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد.
بی نیاز خاطر نشان کرد: پرداخت به موقع مالیات بر ارزش افزوده نقش موثر و مهمی در توسعه زیر ساخت ها، رونق و آبادانی و انجام فعالیت های عمرانی دارد.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطر نشان کرد: بر اساس قانون مالیات برارزش افزوده کل پرداختی ها در زمینه ارزش افزوده به تناسب جمعیت، به محل مالیات وصول شده باز خواهد گشت.
به گزارش ایرنا، براساس آمارهای بانک مرکزی، دولت در چهار ماهه نخست امسال در مجموع 196 هزار و 400 میلیارد ریال درآمد از محل مالیات های غیرمستقیم داشته که سهم مالیات بر ارزش افزوده 92 هزار میلیارد ریال است. و چهار هزار و 800 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در پنج ماه نخست امسال پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش قابل توجهی داشته است.
مودیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره تابستان میتوانند از یکم تا پانزدهم مهرماه سالجاری با مراجعه به آدرس سایت الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir
نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت الکترونیکی اقدام کنند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.