به گزارش ایرنا، نصرت الله لطفی روز دوشنبه در نشست خبری با هدف تبیین برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات استان سمنان افزود: اطلاع رسانی ضعیف زمینه ساز سوء استفاده دشمن برای ایجاد جو روانی منفی علیه ایران اسلامی است و در مقابل اطلاع رسانی دقیق و صحیح دسیسه های دشمن را خنثی می کند.
وی ادامه داد: شفاف سازی به وسیله رسانه نقش مهم و موثری در آگاه سازی افکار عمومی و هوشیاری ملت در برخورد با دسیسه های دشمن دارد.
لطفی اظهار داشت: کوبیدن بر طبل تورم، بیکاری و گرانی، از ابزارهای دشمن برای دست یابی به اهداف شوم است و دشمن با تکیه بر چالش ها و مشکلات داخلی کشور، در پی ایجاد جنگ روانی و اقتصادی در ایران است و تبیین و آگاه سازی ملت نقش مهمی در دفع این توطئه دارد.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اتحاد و انسجام همه مسوولان و تلاش برای حل مشکلات داخلی، ادامه داد: اطلاع رسانی صحیح موجب می شود مردم مشکلات کشور را لمس کنند و با چالش ها برخورد درستی داشته باشند.
وی گفت: در کشور افرادی هستند که مرتکب فساد شدند و کسی منکر این مساله نیست، مسوولان باید با عوامل بسترساز و مرتکب فساد به طور جدی برخورد کنند.
به گفته لطفی، برآیندها حاکی از آن است که نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود برخی مشکلات، در مسیر تعالی گام برداشته است و عقب گرد ندارد.
لطفی افزود: تدوین و ترسیم کارنامه انقلاب اسلامی درباره توفیقات و فرصت های ایجاد شده و اطلاع رسانی دستاوردها نقش مهمی در آگاهی سازی افکار عمومی و تقویت امید و نشاط در جامعه دارد و این راهبردها محور برنامه ریزی ها برای جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: پیش از انقلاب تنها 12 هزار روستا از نعمت آب آشامیدنی و چهار هزار روستا از نعمت برق برخوردار بودند و اکنون بیش از 26 هزار روستا دارای آب آشامیدنی و بیش از 56 هزار روستا دارای برق هستند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب در کشور 2 هزار و 500 خانه بهداشت وجود داشت و مرگ و میر به ازای هر یکهزار نوزاد 111 مورد و مرگ و میر مادران 237 نفر در هر یکصد هزار نفر بود و در زمان حاضر در کشور بیش از 17 هزار خانه بهداشت وجود دارد و مرگ و میر کودکان زیر پنج سال 13 تن و مرگ و میر مادران 18.2 درصد در سال است.
به گفته وی، پیش از انقلاب در کشور 175 هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند و 30 درصد جمعیت روستایی و 65 درصد جمعیت شهری باسواد بودند و در زمان حاضر به برکت انقلاب اسلامی، ایران بیش از چهار میلیون دانشجو دارد و میانگین باسوادی در شهرها بیش از 90 درصد و در روستاها بیش از 78 درصد است.
وی با طرح این پرسش که آیا مشکلات به آرمان های انقلاب و رهبر معظم انقلاب مربوط است، اضافه کرد: پاسخ این پرسش خیر است و مشکلات موجود در کشور به دلیل عملکرد نامطلوب برخی مسوولان است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.