به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان سمنان که به منظور بررسی وضعیت اشتغال شرق استان در فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هم استان سمنان 112 میلیارد ریال سهمیه دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون یکهزار و 531 طرح به ارزش 126 میلیارد و 500 میلیون ریال در استان دریافت شده و یکهزار و 365 طرح به بانک ها فرستاده شده است.
غنیان با یادآوری اینکه 36.5 درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده ، ابراز داشت: بیشترین پرداختی با 259 طرح به ارزش 16 میلیارد و 480 میلیون ریال متعلق به شاهرود است.
وی با بیان اینکه شاهرود و میامی نیمی از سهمیه مشاغل خانگی را به خود اختصاص داده اند ، تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و بهزیستی نیز رقم های قابل توجهی برای ایجاد اشتغال دراختیار دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه این استان بر اساس تسهیلات مصوب شده اشتغال روستایی و عشایر رتبه 2 کشوری و بر اساس قراردادهای منعقد شده رتبه چهارم را از آن خود کرده ، یادآور شد: نسبت قراردادهای منعقد شده به سهمیه در شاهرود 108 درصد بوده و 26.5 درصد رقم پرداختی استان را شامل می شود.
غنیان اضافه کرد: شهرستان میامی نیز با پرداخت 47 میلیارد و 710 میلیون ریال، هشت درصد قراردادهای استان را به خود اختصاص داده است.
معاون امور اقتصادی استاندار سمنان هم در این نشست پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر را یکی از بی نظیرترین طرح های نظام دانست و گفت: عملکرد بانک ها در این خصوص قابل دفاع بوده و بخش زیادی از عملیات بانکی هم به وام گیرنده برمی گردد.
حشمت الله عسگری با بیان اینکه بیش از 100 طرح روستایی در شاهرود مصوب شده و به عقد قرارداد رسیده، تصریح کرد: اگر فرایند پس از دریافت وام به دقت نظارت شود، باید ایجاد اشتغال برای بیش از 500 تن را انتظار داشت.
وی افزایش سرعت جذب اعتبارات در شرق استان را خواستار شد و افزود: در 50 درصد بودجه اختصاص یافته برای نیمه دوم سال سعی می شود به پرداخت تسهیلات در روستاهای شرق استان توجه بیشتری شود.
عسگری همچنین با بیان اینکه به نظر می رسد صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات مشاغل کوچک عملکرد بهتری دارد، اضافه کرد: سامانه بهین یاب نیز باز شده و شهرستان ها می توانند واحدهای تولیدی که نیازمند تأمین سرمایه هستند را به ستاد تسهیل استان معرفی کنند.
دستگاه های اجرایی استان سمنان در سال 97 ایجاد 10 هزار و 648 شغل را متعهد شده و تاکنون چهار هزار و 515 مورد آن انجام شده است.
همچنین پرداخت 112 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر سهمیه این استان بوده که تاکنون 36.5 درصد این میزان پرداخت شده است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.