مینا رامه عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 500 نفر سال گذشته در دوره های آموزشی زنبورداری شرکت کردند که با حمایت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی برای 120 نفر از بانوان آموزش گرمسار و آرادان اشتغال پایدار ایجاد شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برپایی کارگاه بسته بندی عسل در گرمسار، خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده کارگاه بسته بندی عسل در گرمسار ویژه بانوان روستایی عضو شرکت تعاونی زنان راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: در صورت راه اندازی کارگاه بسته بندی عسل برای 11 نفر از بانوان گرمساری شغل ایجاد می شود، عسل تولید شده هم بدون دخالت واسطه به بازار مصرف عرضه می شود.
رامه با بیان اینکه دریافت مجوز بهداشت و نشان سیب سلامت مهم ترین رویکرد در این طرح است، بیان کرد: کارگاه بسته بندی عسل با همکاری دستگاه های اجرایی تا دو ماه آینده ایجاد می شود.
مدیرعامل اتحادیه زنان تعاونی روستایی استان سمنان اظهار داشت: یکی از مهم ترین فعالیت های شرکت تعاونی زنان، زنبورداری و تولید عسل 100 درصد سالم و آموزش آن به بانوان روستایی است.
مینا رامه یکی از 100 زن کارآفرین برتر کشور است که در سال های گذشته به عنوان زنبور دار و مدیرعامل نمونه شرکت تعاونی کشور معرفی شده است.
در استان سمنان در بخش های مختلف کشاورزی، 45 هزار بهره بردار فعالیت دارند.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.