به گزارش ایرنا، فرزاد فتاحی روز چهارشنبه در نشست مجمع عمومی هیات ورزش های همگانی استان سمنان در اداره کل ورزش و جوانان این استان، افزود: ورزش همگانی پایه و اساس ورزش های دیگر است.
وی اضافه کرد: گسترش این ورزش بسیاری از هزینه های سرسام آور در زمینه درمان و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد‌.
فتاحی با اشاره به نقش موثر ورزش همگانی در افزایش نشاط اجتماعی، بیان کرد: ورزش همگانی منجر به ارتقای شادی و نشاط اجتماعی در جامعه و توسعه و گسترش این ورزش امید در جامعه را افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: افرادی که در ورزش های همگانی فعالیت دارند، افرادی پویا، انتقادپذیر و دارای موفقیت های اجتماعی هستند که این امر از لحاظ علمی ثابت شده است.
به گفته وی، جامعه موفق در گرو خانواده های شاد و بانشاط است که این مهم با توسعه ورزش همگانی محقق است.
فتاحی با بیان نگاه مثبت به گسترش ورزش همگانی در استان سمنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اثرات رویکرد مثبت و مطلوب به توسعه این ورزش در لایه های مختلف جامعه دیده می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآور شد: ورزش همگانی در سبد هزینه ای خانواده های این استان جا پیدا کرده که موفقیت بزرگی است.
فتاحی ادامه داد: در سمنان هیات ورزش همگانی به سمت نوآوری و خلاقیت در حرکت است که می تواند به عنوان الگوی کشوری مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به این که ورزش همگانی پایه ای برای موفقیت ورزش قهرمانی است، گفت: هم افزایی اداره کل ورزش و جوانان و مربیان ورزش های همگانی برای توسعه روز افزون و دستیابی به موفقیت ها ضروری است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: با وجود مشکلات مالی، افزایش فعالیت هیات ها منجر به جذب منابع و اعتبارات بیشتری خواهد شد.
وی، به استقبال روز افزون بانوان به ورزش همگانی اشاره و بیان کرد: فعالیت ورزش مادران در سوق دهی فرزندان به ورزش های همگانی اثرگذار است.
فتاحی به ضرورت جذب و ترغیب آقایان به ورزش همگانی در استان تاکید و ابراز داشت: هر چه میزان ورزشکاران سازمان یافته ورزش های همگانی افزایش یابد، ضریب موفقیت در این ورزش بیشتر می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان، به نقش خطیر رسانه ها در توسعه ورزش همگانی اشاره و تصریح کرد: رسانه ها در ایجاد بستری آرام به منظور توسعه ورزش همگانی و پیشبرد اهداف تقویت این ورزش دخیل هستند.
علی مجدآرا، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در نشست مجمع عمومی هیات ورزش های همگانی استان سمنان حضور داشت.
به گزارش ایرنا، تعداد افراد سازمان‌ یافته مراکز و باشگاه‌ هایی که به صورت ثابت در این رشته فعالیت می‌کنند حدود 23 هزار نفر در قسمت بانوان و 22 هزار نفر در قسمت آقایان است.
استان سمنان 37 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.