به گزارش ایرنا، محمد دستورانی شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از رتبه های برتر کنکور 97 استان سمنان در اردوگاه شهید کلاهدوز شهمیرزاد افزود: برای پیشرفت روز افزون در کشور، باید تولیدات علمی در مدرسه ها افزایش یابد و دانش آموزان را به این مسیر سوق داد.
وی با بیان این که در سال جاری افزایش اکتشاف های علمی در بخش های مختلف در دستور کار قرار دارد، گفت: دانش آموزان باید مسایل مختلف اقتصادی و اجتماعی را در استان درک کنند و مدرسه ها مهم ترین مکان برای افزاش شناخت و آگاهی نونهالان و نوجوانان از شرایط جامعه است.
دستورانی اضافه کرد: دانش آموز نخبه قابل توجهی در سمنان فعالیت دارند که باید از این ظرفیت برای افزایش توان علمی در استان بهره گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دانش آموزان نخبه و با استعداد که با تلاش های شبانه روزی والدین و معلمان دلسوز به رتبه های علمی قابل توجهی در ایران و جهان رسیدند افتخار می کند و مسوولان امر از این ظرفیت برای توسعه و آبادانی در کشور در آینده نزدیک بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: دانش آموزان سمنان را باید به مهارت آموزی سوق داد و با این راهبرد می توان از توان علمی این نخبگان در شرکت های دانش بنیان در آینده نزدیک بهره برد.
دستورانی خاطر نشان کرد: دانش آموزان استان سمنان باید در بخش های مختلف علمی توانمند باشند و توسعه شاخه های دانش بنیادین متناسب با توان منطقه ای در مدرسه های استان افزایش یابد.
وی افزود: در کنکور سراسری امسال تعداد دانش آموزان رتبه زیر 2 هزار استان سمنان به نسبت سال گذشته دستکم 11 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: همچنین عنوان های برتر دانش آموزان این استان در المپیاد های علمی کشور به نسبت سال گذشته 24‌ درصد افزایش یافته است.
در این آیین 140 تن از دانش آموز برتر کنکور سراسری استان سمنان در سال 97 تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا، 120 هزار دانش ‌آموز در یک هزار مدرسه استان سمنان به تحصیل مشغول هستند.
در استان 702 هزار نفری سمنان بیش از هشت هزار معلم فعالیت دارند.
در دولت تدبیر و امید اقدام های مثبتی در بحث مدرسه سازی صورت گرفت به طوری که 42 هزار مترمربع با کمک دولت و خیران در استان سمنان مدرسه ساخته شد که بیشتر از ساخت مدرسه در 10 سال گذشته به میزان 32 هزار مترمربع بوده است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.