حشمت الله عسکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امروز نگاه اصلی در ایجاد فرصت های شغلی باید توجه به مقوله تولید باشد که برای این کار باید صنایع کوچک در اولویت حمایت باشند تا اشتغال بیشتری را ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: مسوولان باید توان خود را به کار گیرند تا از راه های گوناگون از سرمایه فرد سرمایه گذار به سود چرخه تولید و ایجاد اشتغال استفاده شود.
وی بیان کرد: امروز رسالت مراکز آموزشی و سازمان فنی و حرفه ای این است که افراد را کاردان و از تجربه کافی برخوردار کند تا جویندگان کار با فراگیری آموزش لازم وارد بازار کار شوند.
عسکری خاطرنشان کرد: نباید تنها منتظر بودجه های دولتی باشیم، باید با مدیریت صحیح و رفع خلاهای موجود، از ظرفیت ها و منابع مالی استان استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان تاکید کرد: کمیته اشتغال در مسیر تحول در اشتغال آفرینی جدی است و مشکلات سرمایه گذاران را به طور کامل پیگیری می کند.
وی بر جذب منابع و سرمایه گذاری های افراد علاقه مند با بهره گیری از قابلیت های هر شهرستان تاکید کرد.
وی، دامغان را شهرستان با قابلیت های بسیار دانست و افزود: این شهرستان از ظرفیت و توان بسیار بالایی برخوردار است که اگر از تمام آن به درستی بهره برداری شود، هیچ فرد بیکاری در شهرستان وجود نخواهد داشت.
عسکری، به برنامه های سال جاری استانداری در حوزه صنعت اشاره و اضافه کرد: جدی ترین برنامه در حوزه صنعت، افزایش ظرفیت است به گونه ای که با استفاده از بسترهای موجود، نیروی کار و تولید واحدها افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، خاطرنشان کرد: در سال 97 باید منابع مالی به سمت طرح های نیمه تمام با پیشرفت بیش از 60 درصد متمرکز باشد.
عسکری بیان کرد: اولویت سوم استانداری سمنان بررسی طرح های راکد و رفع موانع آن هاست، حتی در صورت لزوم طرح تملیک شده و یا با تغییر مدیریت طرح ها باید از حالت رکود خارج شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان افزود: نبود شرکت توسعه صادرات و فروش از مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی استان است، امروز باید برای توسعه صادرات و فروش محصولات کشاورزی برنامه ریزی کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان تاکید کرد: تولید محصولات باکیفیت در بسته بندی مناسب بازدهی بخش کشاورزی را چند برابر افزایش می دهد و پیشرفت چشمگیری در این حوزه ایجاد می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، تجهیز منابع مالی را از وظایف مسوولان دانست و اضافه کرد: کرامت سرمایه گذاران باید حفظ شود تا سرمایه گذار از سردرگمی و پیچش های اداری ناامید نشود.
شهرستان دامغان دارای 159 واحد تولیدی در بخش صنعت است که 70 درصد آن فعال بوده و تعداد سه هزار و 660 نفر در این واحدهای صنعتی مشغول کار هستند.
بخش صنعت و معدن در سمنان که متشکل از صنایع کوچک و متوسط است، 57 درصد اشتغال استان را تامین کرده است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.