به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در نشست ستاد مقاومتی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: طرح اقتصاد مقاومتی باید بر اساس شناخت دقیق از ظرفیت ها، اولویت ها و تاثیرگذاری آن ها بر رونق اقتصادی استان ارایه شود و با تحقق این رویکرد به طور حتم رشد چشمگیری در شکوفایی اقتصاد و اشتغالزایی استان خواهیم داشت.
وی با اشاره به ظرفیت های مهم برای اشتغالزایی در استان سمنان و ضرورت شناسایی و اطلاع رسانی آن ها، بیان کرد: اشتغال پایدار در بخش های مختلف استان به ویژه گردشگری و صنعت باید بر پایه توانمندی های هر منطقه بازنگری شود تا کانون اقتصاد و تولید در این استان پویا شود.
استاندار سمنان، استفاده از نخبگان و دانشگاهیان در توسعه و پیشرفت استان در زمینه های مختلف را حائز اهمیت برشمرد و گفت: استادان و صاحب نظران با ارایه راهکارها و دیدگاه ها نقش موثری در کمک و همراهی مسوولان ایفا کرده و با بهره گیری از علم آن ها، تولید ثروت و سرمایه در استان سمنان افزایش می یابد.
وی، نقص و نقض قوانین را موجب رنجش جامعه عنوان و تصریح کرد: شفافیت در قوانین و اجرای آن ها اعتماد عمومی را نسب به نظام سیاسی کشور ارتقا می دهد.
چاوشی با اشاره به برخی قوانین دست و پا گیر در جامعه، افزود: قوانین به گونه ای تدوین شود که روند انجام برخی از امور اداری کوتاه تر شود و موانع موجود در اقتصاد کشور رفع گردد.
به گفته وی، گستردگی استان سمنان و دارابودن روزهای آفتابی از ظرفیت های مهم به منظور بهره مندی از انرژی خورشیدی در راستای تولید ثروت از منابع خدادادی است.
استاندار سمنان با اشاره به کشت هیدروپونیک و فناوری های نوین در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان های استان منجر به تحول اقتصادی و اشتغال پایدار برای نیروهای بومی و جوان است.
وی اظهارداشت: کشت گلخانه ای در یکهزار هکتار از اراضی استان سمنان با سهم بندی مشخص هر شهرستان، زمان بندی و ارایه اهداف کوتاه و بلند مدت آن به عنوان یکی از مصوبات این جلسه است.
چاوشی با بیان این که کشت گیاهان دارویی از دیگر مصوبات جلسه امروز اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف و مستعد استان شناسایی شود و پیگیری این امر در دستور کار باشد.
وی، توسعه پرورش شتر و شترمرغ را از دیگر ظرفیت های استان سمنان برشمرد و گفت: توسعه پرورش شتر و شترمرغ با توجه به سازگاری آن ها با شرایط آب و هوایی سمنان از اولویت های اقتصاد مقاومتی این دیار است.
استاندار سمنان با اشاره به مصوبه چهارم جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، یادآور شد: ایجاد شکارگاه های خصوصی با حفظ و تکثیر گونه های موجود با هدف توسعه و ترویج گردشگری و تامین گوشت باید با جدیت در دستور کار باشد و از مصوبات این جلسه است.
به گزارش ایرنا، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور فرمانداران و جمعی از مسوولان استانی در سالن مدیریت بحران استانداری چهار مصوبه داشت که شامل توسعه کشت گلخانه ای در یکهزار هکتار، توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه پرورش شتر و شترمرغ و ایجاد شکارگاه های خصوصی بود.
به گزارش ایرنا، بخش کشاورزی در استان سمنان بیش از 45 هزار بهره بردار دارد و با مصرف حدود 87 درصد آب تولیدی استان، سالانه بیش از یک میلیون و 400 هزار تن انواع تولیدات دارد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.