رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به حضور 110 دونده مطرح کشور از هشت استان در این رویداد، افزود : پائولو ونتورینی دارنده رکورد گینس و نیز پائولو بارگینی هر دو از کشور ایتالیا نیز در این رقابت حضور یافته بود.
حمیدرضا حسنی با بیان اینکه این مسابقه در 2 بخش 21 و 42 کیلومتر و در 2 گروه مجزای آقایان و بانوان برگزار شد، تصریح کرد: در نیمه ماراتن آقایان، منصور بیات به مقام نخست دست یافته و رحیم قهرمانی و علی اکبر جلالی به ترتیب دوم و سوم شدند.
وی ادامه داد: در ماراتن 42 کیلومتر هم اکبر نقدی با 2ساعت و 55 دقیقه سکوی نخست را از آن خود کرده و احمد منصوری با 2ساعت و 56 دقیقه و علی قره قیدی هم با سه ساعت و یک دقیقه در رده های بعدی جای گرفتند.
حسنی با بیان اینکه در گروه بانوان در بخش 42 کیلومتر فرزانه شریفی به نشان طلا دست یافت، اضافه کرد: رتبه نخست نیمه ماراتن بانوان نیز به زینب احمدپور رسید.
وی با یادآوری اینکه در حاشیه این رویداد، 12 رکاب زن نیز در مسیر به رقابت پرداختند، افزود: در نهایت امجد قربانی توانست مسافت 42 کیلومتری را زودتر از بقیه رقیبان پشت سر گذاشته و به خط پایان برسد.
در این مسابقه ورزشکاران استان های تهران ، البرز، زنجان ، همدان ، کرمان ، گیلان ، کردستان و سمنان حضور داستند.
به گزارش ایرنا، نقطه شروع مسابقه روستای ابر بوده و دوندگان در نهایت برای رسیدن به نقطه پایان به این روستا باز گشتند.
جنگل با ابر در 40 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود واقع است.
این جنگل با وسعت 35 هزار هکتار سال 89 توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید و در سال 94 با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست ، منطقه حفاظت شده اعلام شد.
7359/7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.