جی پلاس

ترک سیگار بدون دارو ممکن است؟ / چند درصد از سیگاری ها موفق شده اند؟!

یک مطالعه اخیر نشان داد که استفاده از قرص هایی که میل به نیکوتین را کاهش می دهند می تواند نقش مهمی در ترک سیگار داشته باشد؛ اما واقعا ترک سیگار بدون دارو ممکن است؟!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: در حالی که بسیاری از سیگاری‌ها اکنون به محصولاتی روی می‌آورند که ادعا می‌کنند نیکوتین ایمن‌تر از تنباکو ارائه می‌کنند، مانند سیگارهای الکترونیکی، چسب‌ها و آدامس‌ها، پزشکان شواهدی را برای دارویی به نام سیتیزین، جزء طبیعی دانه‌های درخت لابورنوم، بررسی کرده‌اند. بر اساس این گزارش این دانه ها  به سیگاری ها کمک می کند تا این عادت را ترک کنند.

پزشکان می‌گویند سیگاری‌هایی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند، در صورت مصرف قرص‌هایی که میل به نیکوتین را کاهش می‌دهند، بیشتر موفق می‌شوند و دارو می‌تواند نقش مهمی در کمک به افراد برای رهایی از این عادت داشته باشد.

ترک سیگار همچنان یکی از محبوب ترین تصمیمات سال نو می تواند باشد، اما در عین حال یکی از سخت ترین کارهاست، آن هم به دلیل ماهیت اعتیادآور نیکوتین.

روزنامه گاردین می گوید که این دارو ده ها سال است که در کشورهای اروپای شرقی و مرکزی استفاده می شود، اما در بیشتر کشورها از جمله ایالات متحده موجود نیست.

این دارو اخیراً تأییدیه نظارتی را در بریتانیا دریافت کرده و قرار است اواخر این ماه برای فروش عمومی در دسترس قرار گیرد.

محققان در آرژانتین 12 کارآزمایی را تجزیه و تحلیل کردند که میزان موفقیت سیگاری هایی را که سعی در ترک سیگار در حین مصرف سیتیزین، سیبو، داروی دیگر ترک سیگار به نام وارنیکلین یا درمان های جایگزین نیکوتین مانند چسب و آدامس داشتند، مقایسه کردند.

در مطالعه منتشر شده در مجله "اعتیاد"، محققان دریافتند که قرص سیتیزین دو برابر بیشتر از سایر درمان ها در کمک به ترک سیگار موثر است، در حالی که برخی از آزمایشات نشان می دهد که این دارو شبیه وارنیکلین است و شاید موثرتر از درمان جایگزین نیکوتین باشد.

نتایج این مطالعه به دنبال مطالعه بزرگی است که توسط دانشگاه آکسفورد در ماه سپتامبر انجام شد، که به این نتیجه رسید که درمان‌های سیگار الکترونیکی، وارنیکلین و سیتیزین در کمک به حدود 14 سیگاری از هر 100 نفر برای ترک سیگار برای حداقل شش ماه موثر بودند.

این مطالعه نشان داد که از هر 100 سیگاری تنها 6 نفر این عادت را برای مدت طولانی بدون استفاده از هیچ روش ترک سیگار ترک کردند!

اپیدمی دخانیات یکی از بزرگترین تهدیدات بهداشت عمومی است که جهان تاکنون با آن مواجه شده است و سالانه بیش از 8 میلیون نفر را در سراسر جهان می کشد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی که در پایان ژوئیه گذشته منتشر شد، در حالی که حدود 1.3 میلیون مرگ در نتیجه قرار گرفتن افراد غیر سیگاری در معرض دود دست دوم اتفاق می افتد.

حدود 80 درصد از 1.3 میلیارد مصرف کننده دخانیات در جهان در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​زندگی می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید