جی پلاس

اصل اساسی دستیابی به یک رژیم غذایی سالم چیست؟

متخصصان تغذیه تایید کرده اند که اصل اساسی یک رژیم غذایی سالم، برقراری تعادل در مصرف پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و ویتامین ها است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از روسیا الیوم: دکتر اولگا کوندراتنکو، متخصص تغذیه روسی، گفت که انسان برای داشتن یک زندگی عادی به انرژی نیاز دارد. منبع اصلی انرژی کربوهیدرات ها هستند، بنابراین بدن باید 50 درصد کالری روزانه خود را از آنها دریافت کند، البته به شرطی که از شیرینی ها و شیرینی ها تامین نشود.

وی گفت: ترجیحاً کربوهیدرات ها ماندگار و دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​یا پایین باشد، همچنین بهتر است از مونو و دی ساکاریدها یعنی میوه ها و لبنیات استفاده شود.

این متخصص در عین حال خاطرنشان کرد: امتناع برخی افراد از خوردن چربی ها اشتباه است؛ زیرا چربی ها نباید کمتر از 30 درصد کالری روزانه را تشکیل دهند. همچنین لازم است مقدار اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه از جمله امگا 3 و امگا 6 افزایش یابد و در مقابل، چربی های ترانس و اسیدهای تک چرب موجود در غذاهای چرب و سرخ شده، غذاهای فرآوری شده و فست فودها باید حذف شوند.

علاوه بر این، شما باید مقدار کافی پروتئین در روز بخورید - برای مردان 120 گرم و برای زنان 90-100 گرم از آنجایی که پروتئین ماده اساسی برای ساخت سلول ها است که به لطف آن بافت ها تشکیل، ترمیم می شوند.

این متخصص به افرادی که می خواهند از رژیم غذایی سالم پیروی کنند توصیه می کند که سبزیجات خام، میوه ها، گیاهان و غلات کامل را ترجیح دهند. زیرا اثر سموم را در بدن کاهش می دهد و عملکرد روده و فرآیند هضم را بهبود می بخشد. علاوه بر این، مصرف مقادیر کافی ویتامین B و C و همچنین توجه به سطح ویتامین های A، E و D ضروری است.

دیدگاه تان را بنویسید