/فرزند برومند اسلام/

نذری امام برای آیت الله هاشمی

در پیام امام خطاب به آیت الله هاشمی آمده است: «من به آقاى هاشمى- فرزند برومند اسلام تبریک مى ‌گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفت».

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: پس از شهادت شهید قرنی و شهید مطهری و به دنبال ترور من اوضاع سیاسی کشور حساسیت خاصی پیدا کرد. ضرورت حفاظت از رهبران نهضت و جدی گرفتن خطرات ناشی از تندروی ها، بحث روز بود و چون این واقعه یکی دو روز بعد از راهپیمایی ضد امریکایی مردم و سخنرانی من علیه مداخلات امریکاییها روی داد، نگاه اتهام به سوی خارجی ها خصوصا امریکاییها رفت. در این ایام تقریبا اکثر افراد و احزاب فعال سیاسی با صدور اعلامیه یا سخنرانی و بسیاری از مردم در شهرهای اصفهان، شیراز، ساری، یزد، کرمان، رفسنجان، مشهد و... با برگزاری راهپیماییهای گسترده، این ترور را محکوم کردند و خواستار مقابله با عوامل آن شدند.

اما مهمتر از همه، خبر نذر امام برای سلامتی من بود و سخنرانی ایشان که جانی تازه به من بخشید. «یک تکلیف بزرگى است به عهده همه؛ به عهده همه متابعین؛ به عهده همه ملت که تبعیت دارند از پیغمبر،... حفاظت کنند از دین خدا... ملت ما هر گز از این معانى نمى‌ ترسد، و نهضت ما هرگز ترور نمى ‌شود. ترور اشخاص، ترور نهضت نیست...ولو اشخاصى مثل مرحوم مطهرى و مثل آقاى هاشمى - هم- و مثل سایرین نباشند.» (صحیفه امام؛ ج 7، ص 505) و پیامشان که محبتی افزون داشت و حاج احمد آقا آن را به بیمارستان آورده بود:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

جناب حجت الاسلام مجاهد متعهد، آقاى هاشمى عزیز

مرحوم مدرس که به امر رضا خان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: «به رضا خان بگویید من زنده هستم». مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمى زنده است چون نهضت زنده است...

 من به آقاى هاشمى- فرزند برومند اسلام تبریک مى ‌گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفت. و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خداى تعالى خواستارم. و السلام علیه و على عباد اللَّه الصالحین.

روح اللَّه الموسوی الخمینى» صحیفه امام؛ ج 7، ص 495-496

در همان بیمارستان پس از انجام عمل جراحی و بهتر شدن اوضاع جسمی ام، با اجازه پزشکان مصاحبه ای هم با رادیو و تلویزیون و جمعی از خبرنگاران داشتم و در آن جزئیات حادثه ترور را برای مردم تشریح کردم.‌

 

 

 

 

برشی از کتاب امام خمینی (س) به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی.

نقطه چینهای در متن با توجه به کتاب،  بدون هیچ دخل و تصرفی آورده شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید