صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان هوشیاری مردم و مسئولین در برابر توطئه‏ها
  • محل قم
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع هوشیاری مردم و مسئولین در برابر توطئه‏ها
  • حضار هاشمی رفسنجانی، علی‏اکبر

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

جناب حجت‏الاسلام مجاهد متعهد، آقای هاشمی عزیز

مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: «به رضاخان بگویید من زنده هستم». مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

امریکا و دیگر ابرقدرتها بدانند ملت ما زنده است. اجتماعات عظیم این دو ـ سه روز شاهد زنده بودن انقلاب است. اینان با این تلاشهای احمقانه نمی‏توانند انقلاب اسلامی ما را ترور کنند؛ نمی‏توانند شخصیت انسانی ـ اسلامی مطهری و هاشمی را ترور کنند؛ هر چند ترورها حساب شده و سازمان یافته باشند و از لابه‏لای آنها جای پای ابرقدرتها و جنایتکاران بین‏المللی به چشم بخورد.

ملت با تمام قوا باید در مقابل دسیسه‏ها مقاومت کنند، توطئه‏ها را بشکنند؛ با کمال مراقبت انقلابی این جنایتکاران را شناسایی کنند و به دادگاههای انقلابی معرفی کنند. پاسداران انقلاب و رؤسای آنان موظفند از این شخصیتهای ارزندۀ انقلابی حفاظت کنند و رفت وآمدهای مشکوک را تحت نظر بگیرند؛ اگر چه خود آنان راضی نباشند. ملت بزرگ اسلامی مصمم است به نهضت اسلامی خود ادامه دهد، و اجازۀ دخالت خیانتکاران را در کشور خود ندهد. ما ملتهای بزرگ اسلامی را به همکاری در این نهضت اسلامی ایران دعوت می‏کنیم.

باید دست جنایتکاران از ممالک اسلامی و از عموم مستضعفین قطع شود، و وعدۀ الهی به همت اقشار ملتهای اسلامی تحقق یابد. من به آقای هاشمی ـ فرزند برومند اسلام ـ تبریک می‏گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفت. و سلامت و ادامۀ خدمت ایشان را از خدای تعالی خواستارم. والسلام علیه و علی عباداللّه‏ الصالحین.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی