سید موسی احمدلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری استان زنجان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
به گفته وی، امسال طرح گاز رسانی به 115 روستای استان در دست اقدام است که با افتتاح 15روستا در هفته دولت، تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی به 505 روستا می رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اهمیت و جایگاه گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک و در دسترس، بر توسعه گاز رسانی با هدف توزیع برابر در همه شهرستان های استان تاکید کرد و گفت: با پایان طرح گاز رسانی در دست اقدام به 100 روستا با 11 هزار و 510 خانوار تا پایان امسال 90 درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره مند می شوند.
احمدلو یادآوری کرد: اقدام های موثری در اجرای طرح های گازرسانی به شهرها و روستاهای استان زنجان انجام شده است.
وی به گاز رسانی به روستاهای بالای20 خانوار استان زنجان خبر داد و افزود: از 910 روستای دارای سکنه استان 723 روستا بالای20 خانوار هستند که از این تعداد 505 روستا از گاز طبیعی بهره مند هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: اعتبار تخصیص یافته برای گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار بر اساس نزدیکی به خطوط انتقال، 60 میلیون ریال برای هر خانوار تعیین شده است.
احمدلو ادامه داد: فاصله روستاهای باقی مانده از خط انتقال، قرار گرفتن در مناطق صعب العبور و دامنه کوه ها کار را دشوار کرده که نیاز به اعتبار بیشتری دارد.
وی به روند توسعه جایگاه های CNG در استان زنجان اشاره کرد و گفت: توسعه آن بر عهده شرکت پخش فرآورده نفتی منطقه است و تامین گاز جایگاه های CNG در سطح استان بر عهده شرکت گاز است که در حال حاضر وظیفه تامین 40 جایگاه در استان را بر عهده داریم.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اظهارداشت: بهره برداری از 56 طرح گازرسانی و عمرانی و آغاز عملیات اجرایی 17 پروژه گازرسانی روستایی دیگر با بیش از 35 میلیارد و 578 میلیون تومان اعتبار از برنامه های این شرکت در هفته دولت است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 31 درصد مصرف گاز استان زنجان در بخش خانگی، 63 درصد با میزان یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب در بخش صنعتی و 6 درصد در بخش خدمات عمومی و اداره های دولتی بود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.