سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: راننده خودروی سواری حادثه دیده که به دلیل نبستن کمربند ایمنی قبل از آتش سوزی به بیرون پرتاب شده بود بر اثر صدمات وارده در دم جان سپرده بود.
وی، اظهار داشت: این حادثه ساعت 4:30 صبح امروز /یکم شهریور جاری/ در کیلومتر 90 خط جنوبی آزاد راه زنجان - قزوین، رخ داد و خوشبختانه به مسافران اتوبوس صدمه و آسیبی وارد نشد.
عظیمی تصریح کرد: این اتوبوس که متعلق به شرکت مسافربری ایرانیان تبریز بود با 25 مسافر عازم تهران بود که راننده آن به دلیل خستگی و خواب آلودگی با خودروی سواری درحال حرکت به شدت برخورد کرد.
وی افزود: همچنین ساعت 6:45 صبح امروز نیز یک دستگاه خودروی سواری در آزاد راه زنجان - قزوین، واژگون شد که بر اثر آن راننده و سرنشین آن مصدوم و برای درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند.
عظیمی ادامه داد: این حادثه منجر به جرح نیز بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده خودرو در کیلومتر هشت این مسیر ارتباطی اتفاق افتاد.
وی افزود: طی 48 ساعت اخیر در مجموع هفت تصادف جرحی و یک فقره تصادف منجر به فوت در مسیرهای ارتباطی این استان رخ داد که بر اثر این تعداد تصادف 9 نفر مصدوم و جهت مداوا به مراکز درمانی انتقال یافتند.
عظیمی گفت: بیشترین تعداد با پنج مصدوم، مربوط به برخورد رخ به رخ 2 دستگاه سواری در جاده زنجان- تهم - چورزق بود که ساعت 19:10 در آخرین روز مرداد اتفاق افتاد.
جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد جاری تاکنون 32 نفر بر اثر سوانح رانندگی در مسیرهای ارتباط جاده ای این استان کشته شدند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون 105 نفر در مسیرهای ارتباطی این استان به دلیل وقوع تصادف رانندگی جان باختند که اغلب این سوانح نیز در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز و به علت واژگونی اتفاق افتاده است.
در چهار ماه نخست امسال (فروردین تا پایان تیر) 73 نفر و در مدت مشابه سال قبل 63 نفر بر اثر وقوع تصادف های جاده ای در زنجان کشته شدند.
کشته های تصادف های رانندگی جاده ای زنجان طی سال 94 به تعداد 238 نفر، سال 95 به تعداد 222 نفر و سال 96 نیز به 219 نفر رسید.
عمده دلیل وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده های ارتباطی زنجان، توجه نداشتن رانندگان به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.