هدایت صفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نذورات قربانی جمع آوری شده در عید قربان سال گذشته یک میلیارد و 20 میلیون ریال و در طول سال این میزان یک میلیارد و 900 میلیون ریال بود.
وی اظهار داشت: بر این اساس میزان مشارکت مردم این استان در روز عید قربان امسال نسبت به آمار اولیه سال گذشته بیش از 61 درصد افزایش داشته و دریافت کمک ها و نذورات همچنان ادامه دارد.
این مسئول ادامه داد: شاخص ترین مشارکت مردم در عید قربان امسال قربانگاه روستای کهلا از توابع شهرستان خدابنده بود که مردم نیکوکار و خیران این روستا با 20 راس گوسفند و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان منطقه انجام دادند.
وی بیان کرد: مناسبت های مختلف در طول سال فرصت های مهمی برای توسعه کارهای خیرخواهانه به نفع جامعه هدف کمیته امداد بشمار می رود و مشارکت مردم نقش بسزایی دارد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: با اجرای طرح های مشارکتی متنوع ظرفیت های بالایی در حوزه رسیدگی به خانواده های تحت حمایت این نهاد ایجاد می شود و تلاش می شود با فعالیت اثر بخش زمینه حضور خیران بیش از گذشته فراهم شود.
به گفته این مسئول،رسیدگی به حال نیازمندان ریشه در اعتقادات مردم دارد و طرح های مشارکتی کمیته امداد برگرفته از آموزه های دینی بوده و از این رو خیران با اعتماد و اطمینان کامل در برنامه های اجرایی این نهاد مشارکت می کنند.
به گزارش ایرنا، با توجه به برنامه ریزی انجام شده 115 پایگاه برای جمع آوری نذورات و کمک های مردمی این نهاد در روز عید سعید قربان مستقر شد.
پارسال 69 پایگاه در مساجد، معابر و پایگاههای دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری مستقر شده بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647 خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز از جمله آن هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.