حسین معصومی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان از قبیل تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سایر بیماری ها در عید سعید قربان رعایت نکاتی از سوی شهروندان اهمیت زیادی دارد.
وی اظهار داشت: بر این اساس به شهروندان توصیه می شود، دام مورد نیاز خود را از میادین مجاز عرضه دام که مورد تایید دامپزشکی است، تهیه کنند.
معصومی افزود: قبل از خرید دام با کارشناسان دامپزشکی مستقر در میادین دام مشورت و علاوه بر آن از کشتار آنها در معابر عمومی خودداری شود.
این مسئول ادامه داد: توصیه می شود کشتار دام در کشتارگاه صنعتی استان انجام گیرد و گوشت، جگر و سایر بافت های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه شود.
وی بیان کرد: بر این اساس توصیه می شود، هنگام تماس با دام از وسایل حفاظتی مثل دستکش لاستیکی، ماسک، عینک محافظ چشم و روپوش استفاده کنید.
معصومی افزود: بنابراین از مصرف بافتهای دام ( گوشت، جگر) به صورت خام یا نیم پز خودداری شده و در صورت وجود زخم یا خراش در دست، از کشتار، تماس با دام و قطعه قطعه کردن گوشت اجتناب و یا از دستکش استفاده شود.
به گفته این کارشناس، در صورت تماس دست یا سایر قسمت های بدن با خون و ترشحات دام، آن قسمت را با آب و صابون، شستشو داده و هنگام تماس با دام از پوست خود در برابر گزش کنه محافظت و در صورت گزش کنه از له کردن آن بر روی پوست خودداری شود و با استفاده از پنس کنه را با دقت از پوست جدا کنید.
وی خاطر نشان کرد: محل ریخته شدن خون و سایر ترشحات دام را به صورت کامل با استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده شستشو دهید.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.