به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مناسب سازی استان افزود: حرکت های خوبی در مناسب‌‌سازی استان و در مقایسه با هشت سال گذشته انجام شده و این موضوع مهم حتی در پیاده روها لحاظ می شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس نظارت بر اجرا در حوزه مناسب سازی بیش از گذشته احساس می شود و در این میان نیز کارهای بسیار خوبی در حوزه آموزش متولیان امر مانند شهرداری ها و نظام مهندسی انجام گرفته است.
سلطانی افزود: هم اکنون دانش مناسب‌سازی در لایه‌های مدیریتی به وجود آمده اما باید به لایه‌های پایین‌تری نفوذ کند و عوامل اجرایی سر صحنه نیز به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.
وی بیان کرد: با ارتقای ضمانت اجرایی قانون می توان شتاب بیشتری را به این بخش داد و از طرفی مناسب سازی در مکان هایی از قبیل فرمانداری ها لحاظ شده که باید در سایر بخش ها نیز ادامه داشته باشد.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز ادامه داد: مناسب سازی به عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی سالانه دستگاه های اجرایی با 30 امتیاز اعلام شده و نتایج حاصل از این شاخص ها در جشنواره شهید رجایی لحاظ می شود.
محمد محمدی قیداری افزود: مناسب بودن درب های ورودی، مناسب بودن فضاهای بهداشتی، آسانسورها و سطح شیب دار جزو مواردی است که 51 دستگاه اجرایی توسط ممیزین شاخص های ارزیابی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
وی بیان کرد: در ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 83 تمامی وزارتخانه ها، موسسات، سازمانها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی موظف اند در طراحی و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی، معابر به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن برای همه معلولان مانند افراد عادی جامعه فراهم شود.
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با ایجاد ضمانت اجرایی در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مطالبه گری بیشتر این قشر در جامعه رخ خواهد داد.
محمدی خاطر نشان کرد: عموم مردم و مددجویان بهزیستی می توانند با ارسال پیامک به شماره 3 000012322مشکلات مربوط به موضوع مناسب سازی را با ذکر محل به دبیرخانه سازمان بهزیستی کشور اعلام کنند.
به گفته این مسئول، کارشناسان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور نیز پس از بررسی دقیق، موضوع را برای پیگیری به کارشناسان استان مربوطه ارجاع می دهند.
6085/9646/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.