امیرعلی نیک بخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است، افزود: آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره در زنجان، اوایل شهریور امسال برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال جاری بر خلاف چند دوره گذشته که اغلب شرکت کنندگان به صورت مکتوب در جشنواره شرکت می کردند، تعداد قابل توجهی از شهروندان پاسخنامه های خود را به صورت الکترونیکی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، به برگزیدگان علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره، هدایایی شامل 313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره؛ 8 جایزه ویژه برای 8 خانواده شامل: مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده اول و دوم 2نفره، 7 میلیون و 500 هزار ریال برای خانواده اول سه نفره، مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده دوم سه نفره،10 میلیون ریال برای خانواده اول چهارنفره، مبلغ 7 میلیون و 500 هزار ریال برای خانواده دوم چهارنفره و همچنین مبلغ 15 میلیون ریال برای خانواده اول پنج نفره و 10 میلیون ریال نیز برای خانواده دوم پنج نفره اهدا می شود.
به گزارش ایرنا امسال هفت عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در جشنواره کتابخوانی رضوی به مخاطبان و شرکت کنندگان معرفی شد.
در رده سنی کودک (4 تا 11 سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (11 تا 17 سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع جشنواره انتخاب شدند.
در بخش جوان و بزرگسال (17 سال به بالا) نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» از فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع جشنواره معرفی شدند.
به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان، حدود 850 هزار نفر در سطح کشور در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.