جواد صمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ واریزی برای خرید تضمینی یک هزار و 48 تن دانه روغنی کلزا پرداخت شده است.
به گفته وی، از این میزان خرید 29میلیارد ریال در سامانه ثبت شده بود که 19میلیارد ریال از آن به حساب کشاورزان استان زنجان واریز شد.
مدیر ستادی بانک کشاورزی در استان زنجان خاطرنشان کرد: بقیه مطالبات گندم کاران و کشاورزانی که دانه ها روغنی تولید و فروش تضمینی داشته اند به محض تامین اعتبار از طرف شرکت بازرگانی دولتی به حساب آنها واریز خواهد شد.
صمدی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی استان زنجان 824 میلیارد ریال بابت خرید تضمینی 242 هزار تن گندم به حساب کشاورزان استان واریز کرد.
به گفته وی، 242 هزار تن گندم خریداری شده در استان مربوط به 25 هزار و 871 فقره محموله تحویلی به مراکز خرید گندم است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 794 تن محصول کلزا و 20 تن گلرنگ از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی توسط شرکت غله خریداری شد که این میزان کلزا در سال 95 حدود 336 تن بود.
مطالبه کشاورزان به لحاظ فروش تضمینی 794 تن کلزا 21 میلیارد و 243 میلیون ریال و گلرنگ نیز 508 میلیون ریال بود که پرداخت شد.
دانه‌های روغنی، به منظور استخراج روغن از دانه آن‌ها پرورش می‌یابد و از طرفی دیگر به‌عنوان منبع با ارزش پروتیین نیز مطرح است و بقایای محصول بعد از روغن‌کشی به همین منظور بکار می‌رود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.