به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به مواضع رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر گفت وگو با ایران افزود: ترامپ می خواهد با اعلام موضع مذاکره بدون شرط، خود را در جهان قهرمان نشان دهد.
وی اظهار داشت: هدف دیگر ترامپ از این موضع گیری، جمع آوری رای بیشتر برای انتخابات آتی آمریکاست و دیگر اینکه می خواهد با این کار تنش و تشنج ایجاد شده در کشورش را آرام کند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: این در حالی است رهبر معظم انقلاب 14 خرداد امسال در کنار مرقد نورانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی سه مساله اساسی و هدف دشمن را به تفضیل بیان کردند.
وی یادآوری کرد: رهبری هدف اول دشمن را ایجاد فشار اقتصادی به ویژه اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، جلوگیری از فعالیت اقتصادی کشورهای مختلف با ایران و به ستوه در آوردن مردم کشورمان عنوان کردند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: بر اساس فرامین رهبری، دومین هدف دشمن فشار روانی است و با این کار تلاش دارند نقاط قوتی که برای کشور و ملت ایران مایه اقتدار و قدرت است را تضعیف و با برنامه هایی ملت را دلسرد کنند.
وی بیان کرد: سومین هدف دشمن فشار عملی و ایجاد آشوب در کشور است و با توجه به نقشه طراحی شده می خواهند برای دستیابی به هدف خود از مطالبات مردمی سوء استفاده کنند و با وارد کردن عوامل نفوذی اجتماعات آرام مردمی را به حرکت ضد امنیتی و حرکت آشوبگرانه تبدیل کرده تا بدین وسلیه ملت و کشور را بدنام کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: بر این اساس رئیس جمهوری آمریکا هفته های گذشته در اظهار نظری ایران را با لحن جنگ طلبانه ای مورد خطاب قرار داد و همین فرد سپس عنوان می کند که با ایران بدون قید و شرط مذاکره می کند.
وی یادآوری کرد: این در حالی است ایران طی 12 سال گذشته و در مذاکرات نفس گیر با آمریکا و کشورهای مقابل وارد مذاکره شد و در این میان مقامات آمریکایی نیز به عنوان تعهد بین المللی آن را امضا کرده اند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: آمریکا به راحتی از تعهد بین المللی برجام خارج شد و بر این اساس هرگز نمی توان به سخنان و مواضع رئیس جمهوری این کشور اعتماد کرد.
وی ابراز کرد: ایران اسلامی پس از 40 سال چارچوب فعالیت ها و حرکت های خود را تعیین کرده و با توکل بخدا و حول محور رهبری به مسیر خود ادامه می دهد.
امام جمعه زنجان همچنین به روز حمایت از صنایع کوچک در کشور اشاره کرد و گفت: این نوع صنایع بحث خود اشتغالی راحت و سریع با سرمایه گذاری کم، سود آوری و زمینه اشتغال و رونق تولید را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: قاچاق کالا و به روز نبودن قانون کار مشکلاتی را در توسعه این نوع صنایع بوجود آورده است و ایجاد چنین صنایع کوچکی به رونق و اشتغال فراوان منتهی می شود.
امام جمعه زنجان به سالروز ازدواج امام علی(ع ) با فاطمه زهرا(س) اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه سختگیری های بی مورد خانواده ها و مسائل تشریفاتی موجب شده جوانان از این سنت دوری کنند و این مهم را به عنوان غول وحشتناک بنگرند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.