حمید میرزایی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین چاه های غیر مجاز موجود در خدابنده در بخش های سجاسرود و مرکزی این شهرستان است، افزود: در انسداد چاه های غیر مجاز حرکت های خوبی در خدابنده انجام شده است به طوری این شهرستان رتبه نخست استان را در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: بالغ بر چهار هزار و 250 حلقه چاه در این شهرستان وجود دارد که حدود نیمی از آنها غیر مجاز است.
میرزایی اظهار داشت: روند مسدود کردن چاه های آب غیر مجاز در شهرستان با ملاحظاتی در جریان است به طوری که اگر ثابت شود خرده کشاورزی تنها منبع درآمدش از ناحیه فعالیت کشاورزی است در انسداد چاه و کنترل میزان آبدهی آن تدبیرهای لازم انجام می شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه در مواردی افرادی به عنوان شغل دوم و سوم خود وارد فعالیت کشاورزی شده اند و از آب غیر مجاز هم برای آن استفاده می کنند که برخورد با چنین افرادی در اولویت است.
فرماندار خدابنده با بیان اینکه مشکل مدیریت منابع آب، چالش مهم این حوزه است، گفت: هر گونه مدیریت منابع آب نیازمند مشارکت مردم و به ویژه کشاورزان است.
وی افزود: متاسفانه شماری از چاه های کشاورزی شهرستان نیز در اجاره کشاورزان دیگر استان ها هستند که متاسفانه هیچ ملاحظه و رحمی در مصرف آب از خود نشان نمی دهند.
میرزایی با بیان اینکه در کنار مدیریت منابع آب باید برای کشت محصولات با نیاز آبی بالا در اراضی کشاورزی خدابنده نیز تدبیرهای مناسبی داشته باشیم، گفت: باید با تغییر الگوی کشت، کشاورزان را به سمت کشت محصولات با نیاز آبی کم ترغیب کنیم.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.