فیروز رجائی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای وقوع بحران خشکسالی در استان های جنوبی و شرقی کشور بویژه سیستان و بلوچستان پویش 'نذرآب' از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور اجرا شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس مقرر شده از سوم مرداد امسال نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی (تانکر، آب، بطری آب) با مشارکت و حضور پر شور و داوطلبانه آحاد مردم توسط جمعیت هلال احمر مراکز استانها و شعب تابعه در سراسر کشور انجام گیرد.
رجائی افزود: بنابر این و برای انجام این کار مقرر شده صندوق های جمع آوری کمک های مردمی و نیز دستگاههای pos در مراکز و مساجد برپایی نماز جمعه با هماهنگی ستادهای برگزاری نماز جمعه به منظور اطلاع رسانی برای جمع آوری کمک های مردمی مستقر شود.
وی بیان کرد: صندوق های جمع آوری کمک های مردمی در نقاطی از شهرها که امکان دسترسی برای عموم از قبیل (میادین، گذرگاههای پرتردد) به منظور دریافت کمک های نقدی بر اساس دستور العمل اعلامی از سوی جمعیت هلال احمر کشور لحاظ شده است.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده با هماهنگی و بهره گیری از خدمات داوطلبانه رسانه های دیداری و شنیداری برای جمع آوری کمک های مردمی با کد دستوری *733*5151# اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، یکی از اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، اصل خدمات داوطلبانه است و بر این اساس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با هدف سازماندهی، انسجام بیشتر و بهتر فعالیت ها و خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر و حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار جامعه تشکیل شده است.
ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.