فرناز اسماعیل زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تعداد بانوان علاقمند رشته سنگنوردی استان در مقایسه با سال های گذشته روند روبه رشدی یافته که در رده های مختلف سنی مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: موفقیت در رشته سنگنوردی در بازه زمانی کوتاه امکانپذیر نیست و این مهم با تمرین و تلاش های فراوان در مدت زمان طولانی حاصل می شود.
این قهرمان دارنده 9 مدال جهانی و برون مرزی ادامه داد: سنگنوردی هیجان زیادی دارد و در این میان فردی که وارد این رشته ورزشی می شود باید شجاع و نترس باشد.
وی بیان کرد: این در حالی است برخی ورزشکاران با وجود ترس از ارتفاع، به تدریج وارد این رشته شده و سپس با علاقه آن را ادامه می دهند و به عبارتی دیگر روند عادی و حرفه ای خود را سپری می کنند.
اسماعیل زاده یادآور شد: هم اکنون شمار بانوان علاقمند به رشته سنگنوردی در استان افزایش یافته و در این میان فعالیت های حرفه ای به علاقه و پشتکار بالایی نیاز دارد.
وی اظهار کرد: نبود حامی مالی برای این رشته ورزشی همانند دیگر رشته ها مشکلاتی را برای حضور مقتدرانه بانوان در مسابقات داخلی، برون مرزی و خارجی فراهم کرده است.
این مربی ورزشی خاطر نشان کرد: رشته سنگنوردی بانوان استان در کشور سر آمد بوده و این در حالی است بانوان شهرهای کرمان، همدان، تهران نیز به پیشرفت های خوبی در این بخش نایل شده اند.
به گفته این قهرمان ورزشی هم اکنون هفت نفر از بانوان سنگنورد استان در تیم های ملی حضور دارند که متناسب با موقعیت ها به رقابت های برون مرزی و جهانی اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، سنگنوردی یا صخره‌نوردی نوعی ورزش و تفریح که فرد با استفاده از طناب و ابزار مخصوص به بالا رفتن از صخره‌های طبیعی یا دیواره‌های سالنی می‌پردازد.
سنگنوردی شامل رشته های دیواره نوردی، بولدرینگ و سالنی را شامل می شود.
هم اکنون بانوان استان در 47 رشته ورزشی فعالیت می کنند و با سازو کارهای فراهم شده نیز 2 رشته وزنه برداری و کشتی برای حضور فعالانه این قشر راه اندازی شده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.