احد یاغموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک هفته اخیر هوای بسیار گرمی در این استان و دیگر مناطق کشور حاکم بوده که طبق پیش بینی ها این وضعیت برای زنجان تا یک هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: بر این اساس بیشینه دمای شهر زنجان نیز طی مدت یاد شده از 38 تا 39 درجه در نوسان و به لحاظ اقلیمی روند دمای استان زنجان تا نیمه اول مرداد افزایشی خواهد بود.
یاغموری افزود: این در حالی است آمارها نشان می دهد طی 2 روز گذشته بیشینه دمای اغلب مناطق کشور بیش از حد نرمال ثبت شده و این روند در مناطق جنوبی کشور قابل توجه بوده و دما به 50 درجه نیز رسیده است.
وی بیان کرد: طی 24 گذشته دمای کمینه در برخی نقاط کشور 10 تا 11 درجه نیز ثبت شده که این موضوع بیانگر تفاوت اقلیمی مناطق مختلف کشور است.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان زنجان ادامه داد: در هسته های مرکزی شهر به دلیل پدیده جزیره حراراتی دما 2 تا چهار درجه بیشتر از دماهای حومه شهر است، اما دمایی که در سازمان ها و اداره های هواشناسی اندازه گیری می شود مبتنی بر استانداردها بوده و بر همین مبنا اعلام می شود.
وی یادآوری کرد: دماهای که توسط هواشناسی اعلام می شود 2 تا چهار درجه کمتر از هسته مرکزی شهر است و این اختلاف دما در شهرهای بزرگ قابل ملاحظه و در شهرهای کوچک خیلی کمتر است.
وی خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیم و افزایش ناگهانی دمای هوا تاثیرات نامطلوبی را بر روند بارندگی در سطح جهانی و حتی کشورمان برجای گذاشته و مشکلات متعددی را موجب شده و در این وضعیت مدیریت مصرف بهینه آب و برق بیش از گذشته ضرروی است.
به گفته یاغموری، طی 24 ساعت گذشته ماهنشان با 42 و خیرآباد با 14 درجه گرمترین و خنکترین مناطق استان بودند و دمای فعلی شهر زنجان نیز 20 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری ندارد.
یاغموری افزود: کمینه و بیشینه دمای شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین 16 و 38 درجه بالای صفر بوده است و پیش بینی می شود دمای شهر زنجان تاپایان هفته به 39 درجه بالای صفر برسد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.