علیرضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگار ایرنا افزود: شروع ساعت اداری استان زنجان از 6:30 موجب مدیریت در مصرف و سوق دادن انرژی برق به سمت استان های جنوبی کشور شده است.
به گفته وی، هم اکنون استان در زنجان 42 دستگاه اجرایی دارای مولدهای اضطراری هستند که از این تعداد حداکثر 15 دستگاه ژنراتورهای خود را در ساعت پیک مصرف وارد مدار کرده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تاکید کرد: دولت همه دستگاه های اجرایی را مکلف کرده است که باید بار برق مصرف آنها در هر ماه از فصل گرم نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یابد.
دستگاه هایی اجرایی که ژنراتور (مولد اضطراری) دارند باید از ساعت 12 تا 16 وارد مدار کرده و بخشی از انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین کنند.
علیزاده ادامه داد: همه این دستگاه ها باید تا پایان شهریور 20 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی های تجدید پذیرکننده (بادی و خورشیدی) دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، با صدور بخشنامه ای از سوی استاندار زنجان ساعت کار اداره ها و دستگاههای اجرایی به استثنا بانک ها و مراکز خدمات رسان این استان از 12 تیر به منظور کاهش مصرف انرژی برق سیستم های سرمایشی از ساعت 6:30 تا 13:30 تعیین شده است.
شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان بیش از 450 هزار مشترک دارد و 53 درصد از برق این استان در بخش صنعت و 21 درصد نیز در بخش کشاورزی مصرف می شود.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.