مریم بایایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های ثمر بخش در رشته جودوی بانوان بیانگر آن است که ظرفیت های بسیار خوبی برای گسترش آن وجود دارد و توانسته علاقمندان بیشماری را جذب کند.
وی اظهار کرد: هم اکنون جودوی بانوان استان در رده های مختلف سنی، نونهالان، نوجوانان جوانان، بزرگسالان فعال است و امسال برنامه هایی برای حضوردر مسابقات استانی و کشوری در نظر گرفته شده است.
بابایی افزود:هم اکنون بانوان جودوکار استان در 2 سالن ورزشی فعالیت می کنند که یکی از سالن های ورزشی به دلیل فرسوده بودن امکان انجام فعالیتها را سلب کرده و حتی خطر ریزش نیز وجود دارد.
وی بیان کرد: مشکل اصلی این هیات و دیگر هیات های ورزشی نبود حامی مالی است که نبود این مهم، معضلات اساسی را برای حضور مقتدرانه در رقابت های داخلی فراهم می کند.
نایب رئیس هیات جدود بانوان استان زنجان ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته هم اکنون 160 نفر از بانوان جودوکار این استان در این رشته ورزشی بصورت سازمان یافته (دارای بیمه ورزشی) هستند که این تعداد با توجه به حضور فعالانه علاقمندان در فصل تابستان به مراتب افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: این استان همواره میزبان مسابقات ملی به ویژه برگزاری کلاس های مختلف داوری درجه 2 بانوان را بر عهده داشته که این مهم به شناساندن بیشتر این رشته ورزشی کمک می کند.
محمدی یکی از برنامه های مهم این هیات ورزشی را استعدادیابی از گروههای سنی هدف ذکر و خاطر نشان کرد: این کار مهم پس از انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان انجام خواهد گرفت که به پویایی این رشته منتهی خواهد شد.
به گفته وی، سال گذشته چهار نفر از بانوان جودکار این استان در تیم های ملی حضور شامل سه بازیکن در رده های سنی نوجوانان، جوانان و برزگسالان و مربی و یک سرپرست از این استان به اردوی ملی دعوت شدند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بانوان استان در 47 رشته ورزشی فعالیت می کنند و با سازو کارهای فراهم شده نیز 2 رشته وزنه برداری و کشتی برای حضور فعالانه این قشر راه اندازی شده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.