به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود صفی یاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امام صادق (ع) با کوشش علمی و فکری مستمر و هوشمندانه خویش مبانی دینی و اندیشه های ناب اسلام را عمق بخشیدند و مفاهیم عقیدتی و احکام شریعت را منتشر ساخته و شبکه عظیم و تأثیر گذار تبلیغات دینی را بنا نهادند.
وی ادامه داد: روش امام صادق(ع) تنها تدریس یک طرفه نبود، ایشان با سعه صدر بی‌نظیری کرسی‌های درس را اداره می کردند، پس از هر درس مخالفان و منتقدان را فرا خوانده و اشکالات آنان را می شنیدند و پاسخ می دادند.
حجت الاسلان صفی یاری گفت: گاهی اتفاق می‌افتاد که مناظره و گفت وگو با مخالفان و منتقدان آنقدر طول می‌کشید که حضرت برای خوردن غذا هم به منزل نمی‌رفتند و فردی را مامور می‌کردند که غذای ساده‌ای از منزل امام بیاورد تا همانجا آن را تناول کنند، غذایی که به طور معمول جز نان خالی چیزی نبود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در دانشگاه امام صادق(ع) فقط دروس فقه و اصول تدریس نمی شد بلکه فنون مختلف، اندیشه های متفاوت و رشته های گوناگون دانش آن روز به بحث و مناظره گفت وگو گذاشته می شد.
وی افزود: فارغ التحصیلان این دانشگاه علمی بیش از چهار هزار نفر برآورد شده اند که از جمله آنها می توان به مفضل بن عمرو در رشته فلسفه و علم کلام و جابر بن حیان در رشته ریاضیات و شیمی اشاره کرد.
25 شوال سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) است.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان برای بزرگداشت سالروز شهادت امام صادق(ع) حدود 170 مبلغ برای حضور در محافل و عزاداری ها به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
صفی یاری افزود: علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری در همه مساجد دارای امام جماعت در استان به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)، در 24 هیات شاخص و محوری استان نیز برنامه های ویژه ای برای گرامیداشت این روز تدارک دیده شده است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.