سرهنگ رمضان آفریدون روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آنچه که در این روزهای گرم می توان به وفور مشاهده کرد، خروج موتور سواران بدون توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است که بیشترین تصادفات فوتی این استان شامل موتور سواران و پس از آن عابران پیاده می شود.
وی اظهار کرد: به تمام موتور سیکلت سواران توصیه می شود تا مقررات را رعایت کنند، از چراغ قرمز رد نشوند، پیاده رو نروند و کلاه ایمنی بر سر داشته باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: هدف پلیس هم سلامت خود موتور سیکلت سواران است و به حتم سود رعایت قوانین در مرحله نخست نصیب خود آنان می شود.
وی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده موتور سیکلت سواران متخلف، علاوه بر اعمال قانون، ماموران اگر بتوانند موتور سیکلت را برای بار نخست به مدت یک هفته و برای نوبت بعدی یک ماه متوقف و به پارکنیگ منتقل می کنند.
آفریدون ادامه داد: از عابران هم تقاضا می شود به حتم پایبند قوانین باشند نسبت به حفاظت از خود دقت نظر به خرج دهند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان با بیان اینکه برخی عابران تمام خیابان ها و معابر را از آن خود می دانند، گفت: عابران از تردد در اماکن تاریک خودداری کنند و در صورت لزوم به حتم لباس روشن بر تن داشته باشند با چراغ تلفن همراه خود را به سمت مسیر تردد خودروها بگیرند.
وی اضافه کرد: طی سه ماه گذشته 6 نفر در حوادث رانندگی داخل شهر زنجان کشته شده اند که بیشترین آنها مربوط به موتور سیکلت سواران و سپس عابران است.
آفریدون تاکید کرد: یک حادثه رانندگی فقط مرگ یک شخص نیست و هزینه های قانونی، جسمی، روحی، درمانی و درگیری های خانوادگی بسیاری را بدنبال دارد.
به گفته وی تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی داخل شهر در سه ماه نخست سال گذشته هفت نفر بود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.