به گزارش ایرنا، تعدادی از شهروندان زنجانی با ابراز نارضایتی از نبود لوازم خانگی خارجی و نابسامانی در بازار، این وضعیت را موجب تحمیل هزینه های مضاعف به آنها جهت عزیمت به تهران و خرید وسایل مورد نیاز با قیمت های بالاتر اعلام می کنند.
گروهی دیگر از شهروندان نیز تاکید می کنند، در شرایط فعلی تصمیم دارند با چنین قیمت هایی مایحتاج خود در این بخش را تا زمان فروکش کردن قیمت ها و عادی شدن وضعیت خریداری نکنند.

** شرکت ها، لوازم خانگی به بازار نمی دهند
رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اداری و مبلمان شهرستان زنجان گفت: برخی از لوازم خانگی با قیمت دلار مرتبط هستند و در شرایط نابسامان بازار ارز متاسفانه شرکت ها نیز اجناس خود را به فروشندگان خرد نمی فروشند.
سید محمد احمدی اظهارکرد: در زنجان بنکدار کلانی وجود ندارد و در برخی از واحدهای لوازم خانگی نیز 10 تا 15 قلم جنس موجود است که با فروش آن نمی توان حتی پنج قلم در وضعیت فعلی جایگزین کرد.
وی تاکید کرد: شرکت ها باید به فروشندگان لوازم خانگی، کالا بدهند تا به متقاضیان عرضه شود.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اداری و مبلمان شهرستان زنجان ادامه داد: تعدادی از شرکت های خاص لوازم خانگی که با دلار سر و کار مستقیمی دارند، نزدیک به 40 روز است که کالایی به بیرون توزیع نمی کنند و ادعا دارند که دولت باید ارز 42 هزار ریالی بدهد تا ثبت سفارش انجام و جنس جدید را جایگزین جنس های فعلی شود.
احمدی با بیان اینکه تعدادی از شرکت های لوازم خانگی طی 45 روز گذشته 20 تا 30 درصد قیمت ها را افزایش داده اند، افزود: آنها اجناس را فقط نقدی می فروشند.
وی اظهارکرد: در حال حاضر افزایش قیمت دلار علاوه بر تاثیر بر اجناس وارداتی، جنس هایی که در داخل مونتاژ می شد را نیز، تحت تاثیر قرار داده است.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اداری و مبلمان شهرستان زنجان گفت: تعدادی از کالاهای ایرانی که قطعات آن از خارج وارد، در داخل مونتاژ و به بازار عرضه می شد نیز با مشکل مواجه شده اند.
احمدی یادآوری کرد: یک شرکت که اقدام به تولید کالاهای داخلی می کند در زمان حاضر اجناس خود را نمی فروشد اما در تهران همین کالاها با 30 درصد افزایش قیمت به فروش می رسد و در زنجان گرانفروشی نمی شود.
وی یادآوری کرد: 10 روز گذشته به حساب برخی شرکت های داخلی برای خرید کالا پول واریز شده که تاکنون این اقلام برای فروشندگان ارسال نشده است.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اداری و مبلمان شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: در این میان برخی نیز با کسادی بازار کالاهای خارجی به سمت کالاهای داخلی هجوم برده اند و کمبود این کالاها نیز در بازار احساس می شود و خواه ناخواه قیمت آنها نیز افزایش می یابد.
احمدی تاکید کرد: چنانچه متقاضیان خرید لوازم خانگی صبوری کنند بحران موجود در بازار کالا رفع می شود و قیمت ها به حالت گذشته باز می گردد.
وی ادامه داد: شهروندان از خرید لوازم خانگی با قیمت های کاذب در تهران خودداری کنند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اداری و مبلمان شهرستان زنجان یادآوری کرد: عده ای سودجو نیز از اوضاع موجود در بازار سوء استفاده می کنند، دولت باید با اهرم قوی پیگیر عدم فروش اجناس خانگی از سوی شرکت ها باشد.

** قیمت برخی از لوازم خانگی ماهانه تغییر می کند
مسئول یکی از نمایندگی های لوازم خانگی در زنجان افزود: ما نمایندگی فروش لوازم خانگی هستیم و قیمت ها از طریق شرکت اعمال می شود و افزایش خودسرانه نرخ نداریم.
آذرلاله ادامه داد: در حال حاضر به لحاظ خرید و فروش مشکلی نداریم و برخی قیمت ها تغییری نکرده اما در برخی مواقع نیز طی یک هفته قیمت ها تغییر می کند.
وی یادآوری کرد: قیمت تمام برندهای لوازم خانگی، صوتی و تصویری بعد از عید 2 تا 3 بار تغییر کرده است.

** با تمام شدن جنس های موجودی، فروشگاه بسته می شود
یکی از مسئولان نمایندگی شرکت سامسونگ در زنجان نیز اظهارکرد: یک هفته است که این شرکت کالایی به زنجان نمی دهد و فروش اجناس موجود انجام می شود.
امیدی یادآوری کرد: قیمت لوازم خانگی افزایش نیافته، اما تحریم شده و شرکت جنسی نمی دهد.
وی افزود: اجناس موجود در فروشگاه که بفروش برسد این فروشگاه بسته خواهد شد.

** برخی از مغازه ها لوازم خانگی دارند، اما نمی فروشند
یکی از شهروندان زنجانی اظهارکرد: برخی از فروشگاه ها که در گذشته چندین مدل یخچال داشتند در حال حاضر پنج مدل در معرض دید مشتریان است.
عاطفه افشاری ادامه داد: برخی دیگر از این فروشگاه ها نیز جنس به اندازه کافی دارند اما از فروش آن خودداری می کنند و دلیل آن را نوسان لحظه ای قیمت ها می دانند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.