مهرداد سلطانی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: همه تلاش ما این بوده تا از تب و تاب اجرای هیچ پروژه ای در استان کاسته نشود و علاوه بر پیشبرد پروژه های در دست اجرا، طرح های جدید نیز آغاز شوند.
وی با بیان اینکه آنچه امسال را کمی نسبت به سال های گذشته متمایز می کند، موضوع محدودیت اعتبارات عمرانی ملی و استانی است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم که در این شرایط، مدیریت مناسبی را بر منابع موجود داشته باشیم تا در اجرای پروژه ها به نتیجه برسیم.
سلطانی به پیگیری اجرای طرح های مختلف عمرانی در استان در حوزه های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، کشاورزی، ورزش و جوانان، گردشگری و سایر بخش ها اشاره کرد و گفت: در چند ماه اخیر برخی از پروژه هایی که در سال های گذشته نیمه کاره مانده بودند، دوباره از طریق مناقصه ها و یا ترک تشریفات، پیمان سپاری شدند.
وی به پیگیری جذب منابع برای طرح های ملی همچون سدها و پروژه های راهسازی از طریق مدیریت عالی استان و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در نتیجه این پیگیری ها، منابع قابل توجهی به پروژه های ملی سطح استان تزریق بشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه رویکرد موجود در اجرای پروژه های عمرانی در سطح استان رویکرد رو به جلویی است، گفت: با وجود اینکه منابع کاهش پیدا کرده است ولی به دنبال این هستیم که بتوانیم با تجمیع منابع، برخی طرح ها را در بازه زمانی کمتری به مرحله بهره برداری برسانیم.
وی واگذاری برخی طرح های نیمه کاره به بخش خصوصی را از جمله سیاست های در دستور کار مدیریت استان برشمرد و اظهار کرد: در همین راستا با سرمایه گذاران مختلف مذاکراتی انجام و البته موفقیت های قابل توجهی نیز حاصل شده است.
سلطانی با بیان اینکه راهی به جز جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه عمرانی در استان وجود ندارد، اظهار کرد: باید منابع ملی و استانی را به طرح هایی اختصاص دهیم که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی و انتفاع برای این بخش را ندارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: با وجود کم شدن منابع، شتاب اجرای طرح های عمرانی کم نشده است و حتی در برخی زمینه ها توانسته ایم با همکاری بخش خصوصی عملیات اجرایی پروژه های بزرگی را نیز شروع کنیم.
وی تصریح کرد: به این موضوع اذعان داریم که کاهش منابع عمرانی یک تهدید محسوب می شود ولی تلاش ما این است که با وجود محدودیت های اعتباری، بتوانیم مدیریت خوبی را بر منابع موجود داشته باشیم.
سلطانی به پروژه های توسعه راه های استان و اتصال آنها به شبکه راه های بین استانی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه چند پروژه ملی از جمله مسیرهای ارتباطی سلطانیه – کبودرآهنگ، درام – کلور و پروژه ارتقای جاده زنجان – دندی در دست اجراست که تاکنون نیز ارقام بالایی در آنها هزینه شده است و تکمیل آنها نیز به منابع عمده ای نیاز دارد.
وی با بیان اینکه تامین اعتبار برای طرح های ملی در سطح استان، پیگیری توامان مدیریت عالی و نمایندگان استان در مجلس و یک همت همگانی را می طلبد، گفت: نمایندگان مجلس نیز در کنار مدیران اجرایی در جریان محدودیت های اعتباری قرار دارند، بنابراین در این شرایط انتظار این است تا همکاری و همدلی بیشتری از جانب نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشترک موضوعات را شاهد باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: البته کاستی های مسائل عمرانی را کتمان نمی کنیم ولی متاسفانه ممکن است برخی از اظهار نظرها ریشه در جای دیگری به غیر از مسائل عمرانی داشته باشد.
وی تصریح کرد: از آنجا که بخش عمرانی دارای انتفاع همگانی برای عموم شهروندان استان است، حداقل انتظار این است که وقتی به این بخش می رسیم، همدلی مضاعفی را برای به نتیجه رساندن طرحها داشته باشیم.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.