فرامرز بابایی روز پنجشنبه در حاشیه همایش آموزشی و توجیهی حج تمتع 97 استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زائران در قالب پنج پرواز تا دوم مرداد ماه به سرزمین وحی منتقل خواهند شد که این پروازها، توسط شرکت سعودی و با هواپیماهای ایرباس 330 خطوط هوایی کشور ترکیه انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون در مرحله صدور ویزا برای یکهزار و 600 زائر و عوامل اجرایی حج هستیم و برنامه ها طبق پیش بینی در حال انجام است.
این مسئول خاطرنشان کرد: فقط زائران یکی از گروه های اعزامی از زنجان که به صورت فوق العاده به آمار ثبت نامی اضافه شده بود، از تهران عازم سفر حج خواهد شد.
مدیر حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اهمیت آموزش مسائل حج به زائران بیت الله الحرام، تصریح کرد: در مجموع 10 جلسه آموزشی برای این عزیزان برگزار می شود، که 2 جلسه آن در قالب همایش آموزشی و توجیهی است.
بابایی گفت: این 2 همایش استانی در واقع کارگاه های عملی و عینی برای زائران است، تا در زمان انجام مناسک حج زائران با مشکلی مواجه نشوند.
وی افزود: تکلیف مسئله هندلینگ (پشتیبانی از حمل و نقل بار هواپیما) ایستگاه پروازی استان زنجان با رایزنی و تعامل پیوسته مسئولان سازمان و استان با مدیران هواپیمایی ایران ایر حل شد.
به گزارش ایرنا، با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و سهمیه حج زنجان، امسال یکهزار و 560 زائر زنجانی عازم حج تمتع می شوند.
همچنین 40 نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی به این سفر اعزام می شوند، میانگین سنی عوامل اجرایی استان 47 سال و میانگین سنی اکثر استان ها بیش از 60 سال است.
در مجموع امسال 12 کاروان از استان اعزام می شوند، در حالی که سال گذشته 10 کاروان با یکهزار و 330 زائر به حج تمتع اعزام شده بودند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.