به گزارش ایرنا، مریم رشتچی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز بکار طرح سنجش سلامت نوآموزان دبستان و پیش دبستانی حضرت ابوالفضل (ع) زنجان افزود: یکی از فعالیت های مهم آموزش وپرورش پس از تعطیلی مدارس در تابستان سنجش نوآموزان است که آنها را به لحاظ سلامت جسمانی - تحصیلی مورد ارزیابی قرار می دهد.
به گفته وی، هشت پایگاه ثابت و سیار در استان زنجان برای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی فعال است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، از افتتاح چهار پایگاه سنجش سلامت در نواحی یک و 2 زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره خبرداد و گفت: فعالیت پایگاه های سیار در طارم، بزینه رود و ماهنشان نیز فعالیت خود را از 9 تیر تا پایان شهریور انجام خواهد داد.
رشتچی ادامه داد: یکی از فعالیت های دیگر پایگاه های سنجش، ارزیابی میزان استعدادهای دانش آموزان برای جهش تحصیلی است.

** والدین سنجش سلامت نوآموزان را جدی بگیرند
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان نیز در این برنامه گفت: سنجش از طرح های مهم است، چرا که در بازه زمانی کوتاه سرنوشت اجتماعی و تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی رقم می خورد.
سهیلا فریقی تاکید کرد: طرح ملی سنجش نوآموزان از سال 73 در استان زنجان با همکاری آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود و والدین نیز باید این طرح را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه از سال 94 تاکنون طرح سنجش به منظور بهبود در ارائه خدمات، الکترونیکی شده است، افزود: لینک بودن سامانه ثبت نام دانش آموزان با سنجش سلامت، نوبت دهی الکترونیکی و مشاهده نتیجه این طرح از سوی مدیران مدارس از مزایای الکترونیکی بودن بشمار می رود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، روزانه 38 تا 42 نوآموز در پایگاه ها مورد سنجش قرار خواهند گرفت.
فریقی تاکید کرد: والدین باید توجه کنند زمان اعلام سنجش نوآموزان مورد توجه جدی قرار بگیرد چرا که غیرقابل تغییر است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 15 هزار و 819 نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی زیر پوشش طرح ملی سنجش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد یکهزار و 776 نفر به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند.
405 نوآموز دارای مشکل بینایی، 331 نفر شنوایی، یکهزار و چهار نفر ذهنی، 32 نفر حرکتی و چهار نوآموز زنجانی نیز مشکل رفتاری داشتند.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.