به گزارش ایرنا، محمد محمدی قیداری روز سه شنبه در همایش استانی پیشگیری اولیه از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور در سالن فرهنگسرای نور ابهر، با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی برای آموزش در محلات، افزود: هم اکنون 181تیم اجتماع محور در محیط های شهری و روستایی استان زنجان به آموزش و آگاه سازی مردم در زمینه اعتیاد و تبعات آن می پردازند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خطر اعتیاد در کمین همه است، همه افراد باید نسبت به آگاه سازی خانواده و فرزندان خود اقدام کنند و سازمان بهزیستی با تقویت و توسعه و تشکیل تیم های اجتماع محور سعی در پیشگیری و افزایش سطح آگاهی مردم دارد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از آن وظایف سازمان پیشگیری از اعتیاد است و در کنار آن وظایف دیگری نیز بر عهده دارد، ابراز کرد: با توجه به اینکه بهزیستی 152 نوع فعالیت در زمینه های مختلف شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار، نیازمندان، ایتام و خدماتی از رده های مهدکودک تا سالمندان ارائه می کند از این رو در راستای انجام برخی از فعالیت ها در اجتماع به مشارکت مردمی نیاز داریم.
این مسئول یادآور شد: سال گذشته 3 هزار و 466 نفر از خدمات مراکز اقامتی میان مدت و کمپ ها که تحت نظارت بهزیستی و توسط مردم و بهبودیافتگان اداره می شود خدمات دریافت کردند.
وی بیان کرد: همچنین در مراکز درمان سرپایی بهزیستی نیز علاوه بر ارائه درمان متادون، در 12 مرکز استان به 4 هزار و 182 نفر که به صورت خود معرف در مراکز حضور یافتند، خدمات مددکاری و روانشناسی و پزشکی ارائه شد.
محمدی خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل اشتغال و بازگشت بهبودیافتگان به اجتماع و عرصه اشتغال نیز به 90 نفر از بهبودیافتگان وام اشتغال پرداخت شد.
وی بیان کرد: هدف بهزیستی و تلاش همکاران ما سعی در ارائه خدمات تخصصی در مرحله اول و ارائه خدمات حمایتی به آحاد جامعه در مرحله دوم که یکی از این وظایف پیشگیری از اعتیاد است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان برگزاری کارگاه ها و جلسه های پیشگیری، شرکت در همایش های کشور، برگزاری نمایشگاه های استانی، آموزش در سطح و محیط های مختلف، برگزاری مسابقات ورزشی و توزیع بسته های آموزشی نمونه ای از فعالیت های کمیته فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، مدیر بهزیستی شهرستان ابهر نیز در این مراسم افزود: با توجه به اینکه پیشگیری در سطح اولیه بسیار ارزان تر از ترک اعتیاد در معتادان متجاهر در سطح سوم است، 48 تیم اجتماع محور در شهرستان ابهر در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر فعالیت می کنند.
شهرام رجبی افزود: بدلیل گستردگی فعالیت های سازمان فعالیت در حوزه پیشگیری به تنهایی از عهده سازمان بهزیستی خارج است باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در این راه بهره مند شویم.
7324/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.